חדשות בארץ

בהלה גדולה הלילה בגוש דן: אלפים התעוררו מאזעקת שווא

אלפי תושבי גוש דן התעוררו הלילה נחרדו למשמע אזעקה בשעה 2:48 בלילה. לאחר דקות של בהלה התברר כי מדובר באזעקת שווא

  • י"ג חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אזעקה עולה ויורדת נשמעה בשעה 2:48 הלילה (חמישי) ברחבי גוש דן. תושבים רבים, משפחות על ילדיהם, התעוררו בבהלה למשמע האזעקה.

האזעקה נשמעה בתל אביב, בבני ברק, בגבעתיים, בבת ים, בחולון ובאזורים נוספים. לאחר מספר דקות של מתח הודיע פיקוד העורף כי מדובר באזעקת שווא.

מדובר צה"ל נמסר כי "האזעקה הושמעה במרחב דרום תל אביב, יפו, אזור, חולון ובת ים. בתום בדיקה הודיע פיקוד העורף "מבדיקה עולה כי האזעקה שנשמעה הינה אזעקת שווא. הנושא ייבדק".

הבהלה מהאזעקה התעצמה לנוכח האירועים הביטחוניים האחרונים בדרום ובצפון. בדרום, שם פיצץ צה"ל מנהרת טרור שחדרה מעזה לשטח ישראל, פיצות שהביא למותם של ארבעה עשר מחבלים, בהם בכירים בג'יהאד האסלאמי.

בכיר בפיקוד הדרום אמר אמש (רביעי) בשיחה עם כתבים צבאיים כי במערכת הביטחון מעריכים שבג'יהאד האסלאמי יתקשו שלא להגיב כלל לתקרית, בשל כמות ההרוגים הגדולה ואובדן המנהרה. "הפעולה עדיין לא הסתיימה", אמר הבכיר. "הם בדילמה רק כיצד להגיב. צריך להיזהר משאננות ולהיות עם רגליים על הקרקע".

"חשיפת המנהרה מהווה מכה קשה לג'יהאד האסלאמי, גם בכך שחשפנו את המנהרה ובדרך בה בחר לחלץ הלכודים. הוא יטעה גם אם יבחר לתקוף בתגובה. ייתכן שככל שיחלפו הימים מהאירוע, כך יקטן הסיכוי שהג'יהאד האיסלאמי יגיב. מי שיפעל נגדנו ישלם מחיר יקר מאוד ולמעגל ההסלמה ייכנס גם חמאס - שהוא הריבון בשטח", אמר הבכיר וציין כי חמאס רוצה להמשיך ברגיעה כדי להתעצם ולטפל בבעיות אזרחיות ברצועה. 

תגיות:אזעקה שוואבהלהגוש דן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה