חדשות בארץ

איבדתם משהו ברכבת ישראל? אל תרימו ידיים

על פי נתונים של מחלקת האבדות של רכבת ישראל, מדי יום נשכחים ברכבת חפצים שונים שלרוב אין להם דורש. מה האבדות הכי משונות, וכיצד בעליהן יכולים לדרוש אותם חזרה? כל הפרטים בפנים

  • י"ב חשון התשע"ח
רכבת ישראל (צילום: shutterstock)רכבת ישראל (צילום: shutterstock)
אא

פריטים שונים נשכחים ברכבת מדי יום, כך מעידה מחלקת האבידות של רכבת ישראל. כרבע מיליון בני אדם עולים ויורדים ברכבת ישראל מדי יום, ובהתאם לכך גם כמות החפצים הנשכחים מאחור.

מה אנשים שוכחים ברכבת? יותר מדויק לשאול מה לא. מנהלת מחסן האבדות, נועה משיח, מגלה בשיחה ל'מאקו' את המתרחש מאחורי הקלעים: "מידי יום אנחנו מקבלים עשרות חפצים שאנשים שכחו ברכבת. היו מקרים של נוסעים שירדו מהרכבת ושכחו את הלפטופים עם קבצים פתוחים. עד כדי כך". לדברי משיח, הסיבה לכך היא כי: "אנשים ממהרים ולא בודקים לפני שהם יורדים אם הם השאירו אחריהם חפצים אישיים".

רשימת האבדות הנשכחות מאחור הן מגוונות: שקי שינה, דרכונים, משקפיים, ספרים, מתנות, והרשימה עוד ארוכה. כמו כן, יש גם אבידות תלוי תקופה: בחורף, למשל, האבדות השכיחות הן מטריות, מעילים וסודרים. לעומת זאת בקיץ נוכל למצוא אפילו כמה זוגות אופניים.

משיח מוסיפה לספר כי: "היו מקרים שאנשים נחתו בנתב"ג עלו על הרכבת לתל אביב, ושכחו על הרציפים את המזוודות עם כל הקניות שעשו בחו"ל. כל יום אנחנו מקבלים המון אבדות של נוסעים והמחסן שלנו הולך ומתמלא".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

רוב הפריטים נשכחים בימי ראשון וחמישי בשבוע, בעיקר בשעות הבוקר, וכן בערבי חג.

באופן מפתיע, רק קצת יותר ממחצית מהנוסעים מגיעים לאתר את חפציהם האישיים, במחסן האבדות בתחנת סבידור - מרכז בתל אביב. שאר הנוסעים מוותרים, והאבדות נותרות ללא דורש. ההסבר לכך, לדברי משיח: "יש נוסעים שיוצאים מנקודת הנחה שאין סיכוי שימצאו את הפריטים שאיבדו. הם מתייאשים ומוותרים עליהם וחבל".

עוד מבקשת משיח: "אני מציעה לנוסעים לא להרים ידיים, להתקשר לשירות הלקוחות שלנו - *5770 למסור את הפרטים ובמידה ונמצא את החפצים שאיבדו ניצור איתם קשר ונחזיר להם אותם".

יש לציין כי האבדות מחכות במחסן הרכבת לבעליהן, ורק במשך 3 חודשים ניתן לדרוש אותן בחזרה. לאחר מכן הם נלקחים למקומות שונים. סוודרים, מעילים, בגדים וספרים שלא נדרשו על ידי הנוסעים מועברים לעמותות לנזקקים, לקשישים ולילדים. כלי הנשק, למשל, עוברים לטיפול המשטרה והצבא. בנוסף, יש גם חפצים שהמשטרה תיקח תחת טיפולה על מנת לאתר את הבעלים. לאחר מכן, הם נמכרים במכירה פומבית.

תגיות:השבת אבידהרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה