חדשות בריאות

מחקר חדש: הנקה של חודשיים מורידה בחצי את הסיכון למוות בעריסה

מחקר אמריקאי חדש מצא כי אפילו הנקה חלקית לחודשיים בלבד מפחיתה בחצי את הסיכון למוות בעריסה

  • י"ב חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הנקה נמנית כבר מזמן על הגורמים הידועים כמגנים מפני מוות בעריסה. לאחרונה, עם זאת, מחקר חדש של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת וירג'יניה, ארה"ב, הצליח להגדיר במדוייק יותר את סוג ההנקה הנדרש כדי להעניק את ההגנה הזו. לשם כך, החוקרים ניתחו שמונה מחקרים בינלאומיים שבחנו 2,259 מקרים של מוות בעריסה, וכן 6894 תינוקות בקבוצת ביקורת, שבה לא היה מוות בעריסה. המדגם הגדול ייצג תרבויות ומדינות שונות, ובכולן היה דגם זהה: תינוקות שינקו לפחות חודשיים, גם אם ההנקה לא היתה בלעדית, היו בסיכון נמוך בחצי למוות בעריסה.

"הנקה לאורך חודשיים מורידה בחצי את הסיכון למוות בעריסה, וככל שתקופת ההנקה מתארכת כך גדלה ההגנה", אומרת החוקרת פרן האוק. "הממצא החשוב האחר מהמחקר שלנו הוא שכל כמות של הנקה מפחיתה את הסיכון – הן הנקה מלאה והן הנקה חלקית נראות כמספקות את אותה התועלת".

המלצת ארגון הבריאות העולמי, כידוע, היא להניק בלעדית עד גיל שישה חודשים, ולהמשיך בהנקה בתוספת מוצקים עד גיל שנה לפחות. המחקר החדש, אומרים החוקרים מאוניברסיטת וירג'יניה, צריך לתמרץ ארגונים בינלאומיים וממשלתיים לפעול ביתר שאת כדי להגדיל את מספר התינוקות הזוכים להנקה.

נכון להיות המחקר הרפואי טרם יודע מדוע בדיוק הנקה מספקת הגנה כל כך חזקה מפני מוות בעריסה, שהיא גורם המוות המוביל של תינוקות בשנה הראשונה לחייהם. עם זאת, ההשערות הן שההגנה קשורה לחיזוק מערכת החיסון בזכות חלב האם, ולדפוסי השינה השונים של תינוקות יונקים.

תגיות:הנקהמוות עריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה