חדשות בעולם

אימה בניו יורק: שמונה נרצחו בפיגוע דריסה במנהטן

8 בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע דריסה מחריד בניו יורק, כאשר מהגר בן 29 מאוזבקיסטן שכר טנדר ונסע נגד כיוון התנועה בנתיב אופניים

  • י"ב חשון התשע"ח
(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

שמונה בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש הערב (שלישי) ברובע מנהטן שבניו יורק.

הפיגוע התרחש סמוך לשעה 15:15 שעון מקומי, נהג רכב מסחרי החל לנסוע נגד כיוון התנועה בנתיב אופניים סמוך לרחוב צ'יימברס. הוא נסע בנתיב לאורך כ-20 בלוקים והתנגש בעוצמה במספר בני אדם ורוכבי אופניים.

לאחר שהתנגש באוטובוס שהסיע ילדים, יצא המחבל מרכבו, ניסה לבצע ירי ואז נורה על ידי שוטר שלא היה בתפקיד. עדי ראייה סיפרו כי החשוד פתח באש מתוך רכבו זמן קצר לאחר ההתנגשות. על פי דיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, המחבל הדורס יצא מהרכב, צעק אללה אכבר ונורה פעמיים. על פי הדיווח הוא ככל הנראה החזיק רובה פיינטבול ורובה אוויר.

גורמי אכיפה בניו יורק אישרו כי שמו של המחבל הוא סייפולו סייפוב, צעיר בן 29 שהגיע מאוזבקיסטן וכי הגיע לארצות הברית באופן חוקי בשנת 2010. לפי רישיון הנהיגה שלו הוא תושב מדינת פלורידה, אך ייתכן שהתגורר בניו ג'רזי.

עוד מסרו הגורמים כי סייפוב שכר את הטנדר ששימש אותו למתקפה הרצחנית בצהרי יום שלישי, כשעה בלבד לפני שביצע את הפיגוע.

חברת התחבורה השיתופית "אובר" אישרה הבוקר כי המחבל עבד כנהג בחברה במשך כחצי שנה, ושעבר בדיקת רקע לפני שהועסק. "אובר" מסרה עוד כי פנתה לרשויות כדי לסייע בחקירה וכי בחברה "פועלים במהירות" לסקור את היסטוריית הנהג בחברה.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי המחבל השאיר בתוך המשאית שבה השתמש לביצוע הפיגוע פתק בו הוא נשבע אמונים לדאעש. עם זאת, גורמים המעורים בחקירה אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי לא נמצא קשר ישיר בין המחבל לדאעש.

משרדי החוץ של ארגנטינה ובלגיה הודיעו כי חמישה מההרוגים בפיגוע הדריסה בניו יורק הם אזרחי ארגנטינה והרוג שישי הוא אזרח בלגיה. עוד מסרו כי אזרחי שתי המדינות הם גם בין הפצועים. לא ידוע על נפגעים ישראליים.

בעקבות הפיגוע, הודיע הלילה נשיא ארצות הברית טראמפ כי הורה למחלקה לביטחון המולדת להגביר את הליך הסינון של כניסת אזרחים זרים לארצות הברית. "להיות פוליטיקלי קורקט זה בסדר, אבל לא בנושא הזה", צייץ הנשיא. "אסור לנו לתת לדאעש לשוב, או להיכנס, למדינה שלנו אחרי שהבסנו אותם במזרח התיכון ובמקומות אחרים. מספיק! מחשבותיי ותנחומיי עם קורבנות מתקפת הטרור בניו יורק ועם משפחותיהם. אלוקים והמדינה שלכם אתכם", כתב טראמפ בהודעה נוספת.

תגיות:הרוגיםפיגוע דריסהניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה