מעניין

עוברים דירה? 5 דברים שאתם צריכים לבדוק לפני כן

עוברים לדירה חדשה באזור חדש? מזל טוב! לפניכם חמישה דברים שחשוב לברר לפני המעבר (כמובן שיש עוד הרבה, אבל זו ההתחלה)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סופר בקרבת מקום

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לבדוק לפני מעבר דירה הוא האם יש מרכזי קניות ומשרדים חשובים כמו דואר באזור מגוריכם, בפרט אם אתם לא ניידים. 

 

בתי ספר וגני ילדים דתיים 

כאנשים שומרי תורה ומצוות, חשוב לברר את הנקודה הזו מבעוד מועד: היכן ילמדו הילדים שלכם בשכונה החדשה? האם יש בית ספר וגנים שמעניקים חינוך שמתאים להלך הרוח של המשפחה שלכם? כדאי לא לחכות לדקה ה-90 ורק לאחר חתימת החוזה לגלות שבתי הספר והגנים נמצאים במרחק ניכר מכם. גם אם זה אכן כך - בררו לפני כן את נושא ההסעות, כדי למנוע אי נעימויות בעתיד. 

 

בתי כנסת ומקוואות

האם בשכונה החדשה שבה אתם מתעתדים לגור ישנם בתי כנסת ומקוואות? אם כן, עד כמה הם רחוקים מהרחוב שלכם, וכמה זמן ייקח לכם להגיע אליהם במידה ואינכם ניידים?

 

תחבורה ציבורית 

חשוב מאוד לוודא שישנה תחבורה ציבורית שמגיעה למקומות החשובים לכם כמו בית כנסת, בתי ספר, גנים, סופר, מקווה ועוד - עוד בטרם עוברים לשכונה. 

 

הדבר החמישי והאחרון - הרעש כן קובע 

חשוב שתוודאו עד כמה הדירה שאליה אתם עתידים לעבור, מבודדת מפני רעשים חזקים. בבניינים או דירות ישנות מאוד, האקוסטיקה בדרך כלל גרועה ביותר ולא מן הנמנע שהרעשים שיבקעו מהדירה שמעליכם, יישמעו כאילו הם נובעים מהדירה שלכם בעצמה. תחת סעיף זה חשוב גם לקחת בחשבון רעשים שמייצרת משפחה עם הרבה ילדים לעומת משפחה עם ילד אחד או משפחה ללא ילדים כלל. אם אתם זוג שרק התחיל את חייו, אם אתם עובדים מהבית וזקוקים למקסימום שקט ואם אתם טיפוסים שחרדים מרעש - ודאו את הדברים הללו לפני המעבר. מי הם השכנים שלכם, עד כמה האקוסטיקה בדירה טובה, ועוד. 

כמובן שיש עוד הרבה פרמטרים שחשוב לבדוק - הן בדירה עצמה והן מחוצה לה. 

תגיות:חשובדירהטיפיםמעבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה