סגולות

לכבוד יום ההילולה של גד בן יעקב: סגולה נפלאה לפתיחת המזל ולהצלחה גדולה

היום יום ההילולה של גד בן יעקב אבינו (מאשתו זלפה) ולרגל ההילולה – לפניכם כמה עובדות מדהימות על שבט גד שאולי לא ידעתם, וסגולה מופלאה מר' חיים פלאג'י לפתיחת המזל, המופיעה בספרו 'מועד לכל חי'

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום יום ההילולה של גד בן יעקב אבינו (מאשתו זלפה) ולרגל ההילולה – לפניכם כמה עובדות מדהימות על שבט גד שאולי לא ידעתם, וסגולה מופלאה מר' חיים פלאג'י לפתיחת המזל, המופיעה בספרו 'מועד לכל חי'.

יום י' בחשוון הוא היום שבו "בא – גד", זאת אומרת הגיע המזל. ומכיוון שכך, זהו יום שמסוגל להצלחה גדולה, לפתיחת המזל ולשגשוג בכל התחומים.

בספרו 'מועד לכל חי' כותב ר' חיים פלאג'י כי "היום הזה שנולד בו גד בן יעקב אבינו ע"ה, יהיה למזל טוב לכל העושה דבר. וביום טובה יהיה טוב, כי זכות גד חופפת עליו כל היום". ועוד מובא שם כי טוב לקרוא ביום זה את הפסוקים שנאמרו על לידת גד: "ותאמר לאה בא גד ותקרא את שמו גד. ולגד אמר 'ברוך מרחיב גד כלביא, שכן וטרף זרוע אף קודקוד'. ובסיום הפסוקים יש לומר שבע פעמים את המשפט: 'גד גדוד יגודנו, והוא יגוד עקב' – ראשית מההתחלה לסוף ואז שבע פעמים נוספות מהסוף להתחלה.

יצחק כרמלי על רקע ציון קבורתו של גד בן יעקב (צילום: באדיבות יצחק כרמלי)יצחק כרמלי על רקע ציון קבורתו של גד בן יעקב (צילום: באדיבות יצחק כרמלי)

כמה עובדות על גד בן יעקב:

  • גד הוא בנו התשיעי של יעקב אבינו, ובנה הראשון של זלפה, שפתחה של לאה אמנו.
  • ברכת יעקב אבינו לבנו גד היא: "גד גדוד יגודנו והוא יגוד עקב" (ספר בראשית מ"ט, י"ט) ויש כאן רמיזה על כך שכשיצא השבט לכבוש את ארץ כנען, כל הגדודים ישובו בשלום לביתם ולא יפקד מהם איש.
  • גד נולד בי' בחשוון, בשנת 2,196 לבריאת העולם וחי מאה עשרים וחמש שנה.
  • על פי המקורות הקדושים, מקום קבורתו של גד הוא בעבר הירדן, ככתוב: "ואת גד בעבר הירדן ברומיא, אשר נתן להם משה לבניהם". לדברי חוקר היהדות יצחק כרמלי, שאף ביקר במקום – מדובר בעיר סאלט בירת מחוז בלקה שבירדן, שגם כיום נחשב לאחד המקומות הכי קדושים, אף בעיניהם של איסלמיסטים קיצוניים שמכנים את הקבר 'נבי ג'דור'.
  • משה רבנו בירך את שבט גד בברכה מיוחדת וחלק להם כבוד יוצא דופן, על היותם חלוצים שעברו לפני המחנה בכיבוש הארץ – סימן לכך שהיו גיבורים.
  • אליהו הנביא מגיע משבט גד.
  • מי שנתנה לגד את שמו כשנולד זו לאה אמנו שאמרה: "אתיא גדא דביתא אתא גדא דאלמא" – שפירושו הוא "בא מי שעתיד לגדד (לחתוך) משתיתן של עובדי כוכבים", וכוונתה הייתה לאליהו הנביא.
תגיות:מזלהצלחהמקובליעקב אבינויארצייטגד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה