חדשות מדע וטכנולוגיה

האם עדיף לסכם הרצאה בעט או במחשב? התשובה תפתיע אתכם

ניסוי שנערך בקרב 200 סטודנטים מצביע על כך שסיכום ביד יעיל יותר לזכירה מיידית של החומר הנלמד, בעוד שהמחשב עדיף כאשר מעוניינים לזכור לטווח ארוך

  • י' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם עדיף לסכם את השיעור בכתיבה ידנית על גבי נייר או בהקלדה באמצעות מחשב נייד? זו השאלה שמטרידה לא מעט סטודנטים שמנסים במהלך לימודיהם לגלות איזו דרך היא האפקטיבית יותר כדי להפנים ולזכור טוב יותר את החומר לקראת המבחן ובכלל.

השאלה נבחנה לאחרונה בניסוי שנערך בבית הספר לניהול ולכלכלה במכללה האקדמית תל אביב-יפו.

הניסוי בדק את השפעת האופן של כתיבת הסיכומים על הזיכרון לטווח קצר וארוך, ונערך בקרב 200 סטודנטים מהמכללה. במהלך המחקר נערכו ניסויים בשני קורסים, כאשר בכל אחד משני הקורסים חולקו הסטודנטים לשתי קבוצות: אלו שסיכמו ידנית ואלו שהקלידו למחשב הנייד בזמן ההרצאה.

בסיום ההרצאה, נבחנו הסטודנטים בבוחן פתע אודות החומר שהועבר באותה הרצאה – כך נבדקה יכולת הזיכרון לטווח קצר. שבוע לאחר מכן, גם כן במפתיע, נערכה בחינה נוספת לאותם סטודנטים על אותו חומר בדיוק – כך יכלו עורכי המחקר לבחון את יכולת הזיכרון לטווח ארוך יותר.

ממצאי הניסוי הצביעו על כך שבעוד שהסיכום הידני סייע יותר לזיכרון לטווח הקצר, הסיכום במחשב סייע יותר לזיכרון לטווח ארוך. החוקרים סיכמו את ממצאי הניסוי בציינם שכתיבה ידנית יעילה ומאפשרת לזכור טוב יותר את החומר הנלמד לקראת מבחן שמתקיים בטווח של שבוע, אולם כדי לזכור לטווח רחוק יותר הכתיבה במחשב היא העדיפה.

מדובר בממצא מעניין ומפתיע, כיוון שלפי הגישה שרווחה עד היום, סיכום ידני מסייע למוח לזכור יותר מאשר סיכום במחשב.

תגיות:הרצאהסחכום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה