חדשות בארץ

מתנדבים במשמר האזרחי: לא נסכים לענוד תג מתנדב

הנחיה חדשה של המשטרה מורה, כי על מתנדביה לענוד תג עם הכיתוב "מתנדב" לפני שמם. המתנדבים מתקוממים, ושוקלים להפסיק פעילותם: "רק החרפת הצעדים מבחינתנו תוביל לביטול ההנחיה"

  • ט' חשון התשע"ח
באדיבות אור ירוקבאדיבות אור ירוק
אא

הנחיה חדשה למתנדבי המשמר האזרחי: בעקבות החלטה שהתקבלה מאגף המבצעים של המשטרה, על כל המתנדבים הלובשים מדים בעת ההתנדבות, לענוד תג מתנדב. הנחיה זו עוררה מחאה אצל המתנדבים, וכהתברר כי החלטה זו סופית, ניסו להפסיק את פעילותם. מיותר לציין כי הפסקת הפעילות משמעותה פגיעה חזקה בביטחון הציבור במדינה ובשמירת הסדר הציבורי.

מערך המתנדבים במשמר האזרחי של המשטרה, הינו מרכיב חיוני והכרחי בפעילות השוטפת של המשטרה. הנתונים מראים כי בשנת 2015 כמות המתנדבים מנתה 36.6 אלף מכל רחבי הארץ.

בשל הבנת הכוח של המתנדבים, הוחלט כי לבושם יהיה זהה לשוטרים, על מנת שלא ליצור הבדל בין המתנדבים לשוטרים במהלך הפעילות השוטפת ובזירות הפשע. יתר על כן, נקבע כי למתנדבים יוענקו סמכויות דומות לשאר השוטרים.

בעקבות ההנחיה החדשה בה כלל המתנדבים יהיו מחוייבים לענוד תג רשמי עם הכיתוב "מתנדב" לפני שמם, טענו המתנדבים החדשים כי יש סכנה חמורה בקבלת החלטה זו. כה דבריהם: "לשלוח אותנו לטפל בזירות פליליות ובאירועים חריגים כשאנחנו נושאים תג מתנדב, זה פשוט להסיט לעברנו את קצפ?? של הציבור והעבריינים. אם המשטרה החליטה לבדל אותנו מהשוטרים, למה שהציבור ייקח אותנו ברצינות?! נהפוך שק החבטות של הציבור, ועם התנהלות שכזו לא נוכל להסכים".

עוד הוסיפו: "לא נפקיר את הביטחון שלנו כדי להתנדב ולתרום לטובת שלום הציבור וביטחונו. פקחי העירייה מקבלים סמכויות של שוטרים, ופתאום אותנו רוצים לסמן כמתנדבים. אנחנו מכפיל הכוח של המשטרה. זו החלטה חסרת טעם שמסכנת אותנו ולא נוכל להשלים איתה".

בעקבות ההנחיה, רוב המתנדבים שוקלים לוותר על ההתנדבות. מדובר בצעד העלול לפגוע קשות בתפקוד המשטרה: "רק החרפת הצעדים מבחינתנו תוביל לביטול ההנחיה. אם לא נגיע לפעילות, הציבור לא יקבל שירות, שכן בתחנות יש מחסור בשוטרים. העומס יגרום לקריסה של תחנות המשטרה. נוביל מערך מחאתי כדי לשמור על ביטחוננו, ועל מנת שנוכל לבצע את מלאכתנו בצורה ראויה ומכובדת".

לדברי המשטרה: "פעילותם של המתנדבים הינה בעלת חשיבות רבה בביצוע משימותיה המגוונות של המשטרה. המתנדבים הינם נכס ארגוני חשוב וכך ימשיך להיות גם בעתיד".

יחד עם זאת, הוסיפו: "במשטרת ישראל פועלים למעלה מ-30,000 מתנדבים במגוון תפקידים ומשימות. המתנדבים מהווים מכפיל כוח משמעותי בפעילות המשטרה ומהווים מודל לאזרחות טובה. מטבע הדברים, מתנדבי משטרת ישראל כפופים לתקנות המשמר האזרחי, המסדירות את סוגיית ההתנדבות במשטרה, ומתייחסות בין היתר, להופעה התקנית של מתנדבים בפעילות. כגוף המעניק שירותי משטרה מגוונים לאזרח, מימוש הנחיות שעניינן משמעת ולבוש, נועדו כדי ליצר סדר, שקיפות וממלכתיות כלפי האזרח".

תגיות:מתנדביםמשמר אזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה