חינוך ילדים

הילד שלכם חולם בהקיץ? כנראה שהוא ממש חכם

חושבים שחלומות בהקיץ בזמן שיעור או ישיבה בעבודה הם דבר רע? לא בהכרח, אומר מחקר חדש

  • ט' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ילדים (ומבוגרים) החולמים בהקיץ מעצבנים לא פעם את האנשים בסביבתם, שמתלוננים על היותם 'רחפנים' או 'אסטרונאוטים'. אבל אם להאמין למחקר חדש של המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, ארה"ב, חולמנות היא לא בהכרח דבר רע – למעשה, היא בדרך כלל סימן לאינטליגנציה גבוהה וליצירתיות.

"לאנשים עם מוחות יעילים עשוי להיות יותר מידי 'כוח מוח' מכדי למנוע ממחשבתם לנדוד", אומר אריק שומכר, פרופסור לפסיכולוגיה שנטל חלק במחקר.

שומכר ועמיתים מדדו באמצעות MRI את דפוסי המוח של יותר ממאה אנשים. המשתתפים במחקר הונחו להתמקד בנקודה מסוימת במשך חמש דקות. לאחר מכן, צוות החוקרים השווה את נתוני הבדיקה הזו עם מבחנים שבדקו אינטליגנציה ויצירתיות . המשתתפים גם מילאו שאלון בו התבקשו לדווח עד כמה נהגה מחשבתם לנדוד בחיים היומיום.

התוצאות: אלה שדיווחו על יותר חלומות בהקיץ בהשוואה לשאר המשתתפים במחקר השיגו ציונים גבוהים יותר במבחנים ובדיקות ה-MRI הראו שמערכות המוח שלהם עובדות באופן יעיל יותר.

"אנשים נוטים לחשוב על חלומות בהקיץ כמשהו רע. אתה מנסה להיות קשוב ואינך יכול", אומר שומכר. "הנתונים שלנו אומרים שזה לא בהכרח נכון. לחלק מהאנשים יש מוחות יעילים יותר".

איך יודעים האם אתם, או הילדים שלכם, התברכתם באמת במוחות יעילים במיוחד, או שמא מדובר פשוט בבעיות ריכוז? התשובה לכך פשוטה, אומרים החוקרים. אם אתם מסוגלים לשקוע בחולמנות ולצאת ממנה בלי לאבד מידע בפגישה או בשיעור בו אתם נוכחים – אתם מבעלי המוחות היעילים. אם לא, כנראה שחוסר הריכוז שלכם הוא קצת יותר בעייתי.

תגיות:חלומותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה