חדשות יהדות

הגראי"ל שטיינמן בהתבטאות מרגשת: "הקב"ה משאיר אותי בעולם רק כדי ללמוד תורה"

הרב משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי"ל שטיינמן – התראיין ל'קו איילת השחר' וסיפר סיפור שאירע לפני שנים רבות, כשהרב סירב להתעכב כדי לדבר עם בני משפחתו. את הסירוב שלו נימק בכך ש"הקב"ה השאיר אותי בעולם, רק בשביל שאלמד תורה". דברים נוספים שאמר הרב שניידר במסגרת יארצייט של העיירה בריסק ולזכר הוריו של הרב שנספו, מובאים כאן לפניכם

אא

לרגל היארצייט של העיירה בריסק – בו כידוע מקיים הגראי"ל שטניימן זיכרון לזכר הוריו ומשפחתו שנספתה הי"ד, סיפר הרב שניידר על הקורות את רבו במהלך הסתר הפנים דאז. "היו כאלה שאמרו שיש שהצליחו להתחבא אצל הגוים, אבל הרב אמר לי פעם שלהורים שלו לא הייתה שום שייכות עם גוים, וממילא לא שייך שיתחבאו אצלם", אמר הרב בשיחה ל'קו איילת השחר'.

עוד סיפר הרב שניידר כי למרות הגזרה שנגזרה אז, "הקב"ה הכין לכלל ישראל את עמוד האש ההולך לפני המחנה, להציל לפליטה על ידי שהכניס מחשבה בלב רבנו מרן ראש הישיבה שליט"א יבדל לחיים טובים ארוכים, ורואים שהקב"ה מקיים כפשוטו מה שכתוב בחז"ל: 'לא מאסתים ולא געלתים לכלותם'. הקב"ה מכין מראש, שתולים בכל דור חכמי הדורות, וגם בדורנו הותיר לנו את רבנו הגדול להנחותנו, לעמוד לפנינו כעמוד האש ועמוד הענן, להנהיג את הדור לקראת משיח צדקנו", אמר הרב.

בנקודה זו נזכר הרב במעשה שהיה לפני שנים רבות, אותו שמע מהרבנית ע"ה: פעם באו לבקר את הרב בני משפחתה של הרבנית אך הרב היה בדיוק באמצע שיעור בישיבה, ובני המשפחה חיכו עד שיגיע בזמן מנחה. כשהוא חזר לביתו הרב בירך את האורחים לשלום במאור פנים, ושאל לשלומם. ומיד לאחר מכן נכנס לחדרו כדי ללמוד. הרבנית בתמיהה, שאלה אותו: "למה אתה עושה כך? באו קרובים, הם מחכים כל כך הרבה זמן ורוצים לראות אותך ולדבר".

אז אמר לה הרב: "יודעת את שמכל המשפחה שלי לא נשאר אף אחד. בשביל מה הקב"ה השאיר אותי בעולם? בשביל לפטפט עם קרובים? רק בשביל ללמוד תורה, ואיך יש לי זמן סתם לדבר?".

בסיפור זה סיים הרב שניידר את דבריו ואיחל לגראי"ל שטיינמן ש"ימשיך להנהיג אותנו עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו".

 

תגיות:תורהמרן הגראיל שטיינמןהתבטאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה