שבת

אימהות חילוניות שמשתתפות בפרויקט השבת: "הילדים שלנו מחכים לזה כל השנה"

הן קוראות לעצמן 'אמהות עם מהות' ומתגייסות מדי שנה לפרויקט השבת העולמי – שבת אחת בשנה שבה הן מרגישות התעלות רוחנית אמיתית, קרבה משפחתית יחידה מסוגה ותחושה שאין להן באף מקום אחר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל השבת הקרובה, השבת העולמית שאותה ישמרו אלפי נשים בכל העולם – יצטרפו גם כ-300 נשים ישראליות ו... חילוניות, שלחלקן תהא זו השבת הראשונה שהן שומרות בחייהן. הנשים המיוחדות הללו, שכולן בעלות משפחה וילדים, מכנות את עצמן 'אמהות עם מהות' – לא בכדי. "משפחתי ואני שמרנו את השבת העולמית בשנתיים האחרונות, ונעשה את זה גם בשבת הקרובה", אומרת שמרית שלומוביץ'-שטיין בראיון ל'ווינט'. "בנותיי מספרות שהן מחכות לשבת הזו כל השנה. ביום שישי בבוקר אנחנו אופות חלות ומבשלות את הארוחות יחד". והן לא היחידות, מסתבר. כמותן, כל אותן נשים חילוניות מחכות בכליון עיניים לחוויות יוצאות הדופן שמקנה להם השבת הנהדרת הזו. 

מאז ש'נדבקה בחיידק השבת העולמית' – לקחה על עצמה שלומוביץ'-שטיין את ריכוזו וארגונו של הפרויקט בארץ, ובמסגרת תפקידה היא מתמודדת עם לא מעט לחץ בימים אלו – אך התחושה שווה את הכל לדבריה.

משפחתה של שלומוביץ'-שטיין מוגדרת אמנם כחילונית, אך לדבריה "מאוד יהודית".

וגם את הרשמים שלה מהשבת הראשונה ששמרה בחייה, היא לא תשכח לעולם: "זו הייתה חוויה שקשה לתאר", היא אומרת. "ועוד בירושלים! השבת תמיד נשמעה לי משהו שמלא באיסורים, ואי אפשר לעשות שום דבר. אחרי שהתנסיתי, הבנתי שזה בעצם הזמן היחיד שבו מותר לי להיות בשקט עם עצמי ועם המשפחה שלי. השבת העולמית נותנת לי לגיטימציה, ואני לוקחת אותה בשתי ידיים. הצטרפתי למסע היהודי הזה כי אני אימא, יהודייה וישראלית. אלו הגדרות היסוד שלי. מלבד זאת, אני אוהבת אנשים, סקרנית, הרפתקנית ורוצה להשפיע".

הסלוגנים שפורסמו על ידי חברות הקהילה נושאות את המילים 'השבת השלום' ו'שבת אחים גם יחד', מילים שמייצגות את האג'נדה שלהן. "העשייה שלנו נבעה מתוך רצון לקחת את ההזדמנות הזו של 'השבת העולמית', ולנכס אותה לשם הגברת האחדות בעם", סיכמה.  

תגיות:קירובחילוניםפרויקט השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה