חדשות בעולם

מדינת ניו ג'רזי הגישה תביעה משפטית כנגד עיירה המתנגדת להקמתו של עירוב

העיירה מאוואה ניסתה להרחיק יהודים חרדים בכך שמנעה כל אפשרות להקמת עירוב. כעת מגישה מדינת ניו ג'רזי תביעה כנגד העיירה באשמת אפליה והתנהלות בלתי חוקית

  • ה' חשון התשע"ח
בעיגול: כריסטופר ס. פורינו (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)בעיגול: כריסטופר ס. פורינו (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

פרק חדש ואופטימי לסאגת העירוב בניו ג'רזי, במסגרתה נלחמים תושבים מקומיים בהרחבת העירוב: פרקליט המדינה הודיע אתמול כי הגיש תביעה נגד מועצת העיירה מאוואה על 'דפוס של אפלייה כלפי הקהילה היהודית האורתודוקסית'. הפרקליט, כריסטופר ס. פורינו, האשים את מועצת העיר כי היא 'נכנעת לקולות הכועסים והמפוחדים של אפלייה'.

התביעה כנגד העיירה מתמקדת בשני חוקי עזר עירוניים, אחד שאושר כבר והשני בתהליך אישור. הראשון, שאושר פה אחד במועצה, מגביל את השימוש בפארקים של מאוואה לתושבי ניו ג'רזי בלבד (נשמע לכם מוכר?). השני, שעלה על סדר היום אך טרם אושר, הוא הרחבת חוק העזר הנוכחי שאוסר על העמדת 'שלטים' על עמודי חשמל כך שיאסור על הצמדת כל אובייקט כלשהו לעמודי החשמל, כך שלכל הדיעות לא תתאפשר הקמת העירוב באיזור.

בהצהרתו על התביעה שהגישה המדינה, אמר הפרקליט פורינו כי התנהלות העיירה דומה לזו של תושבי הפרברים בשנות החמישים שניסו להרחיק שחורים מהשכונות שלהם. התביעה קובעת כי מועצת העיר הושפעה מקולות אנטישמיים ובעיקר כאלה העוינים יהודים אורתודוקסיים, ולפיכך מדובר באפליה בלתי חוקית.

בנוסף לעבירה על חוקים האוסרים אפליה, המדינה מציינת בטענותיה כי המועצה קיבלה בעבר מענקים בשווי של 3.4 מיליוני דולרים עבור הפארקים הציבוריים שלה , וכי האיסור על אמריקאים המתגוררים מחוץ לניו ג'רזי להשתמש בפארקים הוא עבירה על תקנון המענקים. "בנוסף לכך שהם בחרו להיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה, התנהגותה של מועצת מאוואה היא בלתי חוקית ואנחנו מתכוונים לדרוש מהם לקבל אחריות על כך", אמר פורינו. "לחשוב שיש מועצות בניו ג'/רזי, ב-2017, שמחוקקות חוקים על בסיס תפיסות ארכאיות ומפלות, הוא דבר מאכזב ומעורר הלם עבור רבים, אבל זה בדיוק מה שאנחנו טוענים במקרה הזה".

במקרה של סגירת הפארקים בפני תושבי חוץ המדינה הוכיחה על נקלה את המניע מאחורי הצעד, שכן שלטים בפארקים מבהירים שאורחים ועובדים במקום יכולים להשתמש בפארקים, ותושבים מקומיים שפנו למועצה בחשש שמא ייאסר על קרוביהם לבקר בפארקים נענו כי האיסור 'אינו מכוון כלפי מקרים כאלה'.

בנוסף ציטטה מדינת ניו ג'רזי בתביעה שהגישה לבית משפט מקומי רשימה ארוכה של ציטוטים אנטישמיים מאת תושבי מאוואה שחתמו על העצומה נגד העירוב, ופורסמו בגלוי בתקשורת המקומית וברשתות החברתיות.

"המסר שלנו לפקידים עירוניים בעיירות אחרות המתכננים ניסיונות דומים להרחיק אנשים באופן בלתי  חוקי, הוא אותו המסר", אומר פארינו, "נגרום לכם לשלם את המחיר על כך".

תגיות:ניו ג'רזיעירוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה