חדשות בארץ

מקומם במיוחד: אביו של המחבל ייצג את האלמנה וזכה בפרס

תחרות בינלאומית באוניברסיטת 'אל-קודס' זיכתה בפרס את אביו של המחבל, שייצג אלמנת מחבל אחר

  • ה' חשון התשע"ח
הפיגוע בארמון הנציב (צילום: פלאש 90)הפיגוע בארמון הנציב (צילום: פלאש 90)
אא

הבן רצח, האב מקבל פרסים: הבוקר (רביעי) דווח ב'ישראל היום' כי עו"ד מוחמד עליאן, אביו של המחבל שביצע את הפיגוע הנורא באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים, קיבל פרס בתחרות בינלאומית.

עליאן הוא אביו של בהא עליאן, שביצע את הפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים בחודש חשוון לפני שנתיים (אוקטובר 2015), פיגוע שבו נרצחו שלושה ישראלים.

עליאן האב ייצג לאחרונה את נדיה אבו ג'מאל, אשתו של המחבל ע'סאן אבו ג'מאל, ממבצעי הפיגוע המחריד בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים בחשוון שנה קודם לכן (נובמבר 2014) שבו נרצחו חמישה מתפללים עטורים בטלית ותפילין ושוטר.

את הפרס על ייצוג האלמנה קיבל עורך הדין עליאן בטקס באוניברסיטת אל-קודס, בשיתוף המכון הבינלאומי לזכויות אדם ושלום בקאן שבצרפת - זאת במסגרת תחרות בינלאומית שעסקה בניהול מקרים משפטיים הקשורים להפרות של זכויות אדם. הפרס התקבל על מה שכונה כ"הסנגוריה הבינלאומית הטובה ביותר בזכויות אדם".

את מעמד הענקת הפרס ניצל אבי המחבל לדברי הסתה והכפשה. "מדובר בהיסטוריית עוול חריגה. ע'סאן נורה למוות על ידי משטרת ישראל באמתלה של ביצוע הרג ישראלים בירושלים", אמר, "המשטרה לא הסתפקה בהריגתו של ע'סאן ללא משפט, ושעות לאחר האירוע הקיפו את הבית כוחות גדולים שחיפשו את אשתו וילדיו. המשפחה היתה נסערת ולא ידעה שמרגע זה יהפכו חייה לגיהינום".

"העינויים נמשכו בהריסת הבית היפה שבנה ע'סאן, בית שהפך לחורבות כואבות", המשיך אבי המחבל ללא בושה. "האב נהרג על ידי כיתת יורים, האם עברה גירוש ועקירת המשפחה שהתפזרה. בני המשפחה קיבלו עונש על לא עוול בכפם".

תגיות:מחבלפרסארמון הנציב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה