חדשות בעולם

המועמד לשעבר לנשיאות ארה"ב מנסה להציל את האנושות מעצמה

לפני 17 שנה, הפרידו מאת קולות בלבד בין אל גור לבין נשיאות ארה"ב. מאז, הוא מגייס את כל משאביו למאבק בהתחממות הגלובלית

  • ה' חשון התשע"ח
אל גור (צילום: shutterstock)אל גור (צילום: shutterstock)
אא

אל גור, שהפסיד במרוץ לנשיאות ארצות הברית על חודם של מאות קולות בודדים, משקיע ב-17 השנים האחרונות את כל משאביו להיאבק בהתחממות הגלובלית.

לאחר הפסדו בבחירות לנשיאות בשנת 2000 החליט גור לגייס את כל כישרונו וקשריו חובקי העולם כדי להציל את האנושות מעצמה. משבר האקלים העולמי טורד בשנים האחרונות את מנוחתו של אל גור, זוכה פרס נובל, שכיהן כסגנו של הנשיא ביל קלינטון. בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות' לקראת הוצאת סרטו החדש על משבר האקלים, אומר אל גור כי בעיית האקלים העולמי היא המאיימת על עתיד האנושות.

"אני מרגיש את זה בוער עמוק בעצמותיי", אומר אל גור. "אם לא נפתור את בעיית האקלים היא תאיים על עתיד האנושות. הזיהום שקיים בשמיים שלנו מכיל כמות חום ששווה ל-400 אלף פיצוצים גרעיניים בסדר גודל שהיו בהירושימה", לדבריו.

אל גור מוסיף ומציין כי אינו מתרגש מהכרזתו של הנשיא טראמפ כי יוציא את ארה"ב מהסכם פריז. "כל הציוצים של טראמפ לא יעזרו. הרכבת כבר יצאה מהתחנה. כל מדינות העולם הכריזו שימשיכו לעמוד בהסכם", לדבריו.

מדענים טוענים כי התחממות כדור הארץ גרמה לריבוי תופעת ההוריקנים והשלכותיהם. "כשמידות החום הגלובליות ממשיכות לעלות", אומרים מדעני האקלים, "קיימות יותר סופות חזקות בעלות השלכה עצומה על בני האדם.

מדענים שחזו הוריקנים משוכנעים שהפיזיקה שבבסיס הסופה היא שטמפרטורות חמות יותר הם בין הגורמים להיווצרות סופות.

"בקיץ האחרון היו הטמפרטורות במזרח האוקינוס האטלנטי בין חצי מעלה למעלה מעל הממוצע. טמפרטורות גבוהות אלה, וגם מידות חום גבוהות יותר באטמוספירה מזינות את הסופות ומסייעות להן להתחזק", טוענים המדענים, כאשר אחד המחקרים עליהם הם מתבססים מציג נתונים של עשרים השנה האחרונות, ומוכיח כי ההוריקנים מתחזקים מהר יותר מאשר עשו בעבר.

תגיות:נשיא ארה"באל גור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה