חדשות כלכלה

הוועדה אישרה: שכר המינימום יעלה ל-5,300 ₪

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הפעימה הנוספת להעלאת שכר המינימום. ומהי ההשפעה על מעמד הביניים?

  • ד' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את הפעימה הנוספת להעלאת שכר המינימום בישראל ל-5,300 שקלים.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "העלאת שכר מינימום ל-5,300 ש"ח היא המשך ישיר של העבודה שלנו לטובת צמצום פערים וחיזוק ציבור העובדים. אנחנו ממשיכים להעלות את שכר המינימום לטובת העובדים בשיתוף מעולה מלא עם ההסתדרות ועם המעסיקים. במשך שנים דיברו על העלאת שכר המינימום, ובשנתיים האחרונות אנחנו רואים מעשים.

''מצב המשק טוב ובמשמרת שלנו נוודא שכל האוכלוסיות יהנו מכך. נמשיך לשתף פעולה עם העובדים והמעסיקים במהלכים חברתיים שיטיבו עם אזרחי ישראל ועם הכלכלה הישראלית", הוסיף כחלון.

על פי נוסח הצעת החוק, ההעלאה תיכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2017 ותשולם לעובדים בתחילת 2018. העלאת שכר המינימום היא חלק מההבנות בין ההסתדרות ובין המעסיקים שסוכמו במארס 2015 בנוגע להעלאת שכר המינימום בפעימות.

כזכור, החל מאפריל 2015 ועד לינואר 2017 עלה שכר המינימום ב-3 פעימות, כשהאחרונה הייתה העלאה ל-5,000 שקל. כעת צפויה הפעימה הרביעית, שכניסתה לפועל דורשת אישור הצעת חוק של הכנסת.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהשתתף בדיון הוועדה, אמר כי "השלמת המהלך להעלאת שכר המינימום במשק ב-1,000 שקלים היא התשובה המוחצת לכל מי שהטיל ספק ביכולתה ובנחישותה של ההסתדרות לחולל שינוי חברתי אמיתי.

''בזכות המאבק הצודק שהובלנו, הצלחנו להביא בשורה ל-800 אלף משפחות שחייהן מושפעים מכך באופן ישיר. בתקופה של שנתיים וחצי בלבד, שכר המינימום בישראל עלה ב-23%, כלומר כמעט רבע מגובהו", הוסיף. ''מלבד השיפור המשמעותי במצבם של העובדים ברמות השכר הנמוכות, המהלך להעלאת שכרה מינימום תרם לדחיפת כל מדרג השכר כלפי מעלה, תוך יצירת השלכה חיובית גם על מעמד הביניים".

לדברי יו"ר ההסתדרות, מדובר בהעלאה היסטורית בכל קנה מידה, מאז שנחקק חוק שכר המינימום ב-1987. ''רק כדי לסבר את האוזן, במשפחות שבהן שני בני הזוג מתפרנסים משכר המינימום, ההכנסה המשפחתית לאחר הפעימה הקרובה, תעמוד על סכום שגבוה ב-2,000 ש"ח מהכנסתם החודשית בתחילת 2015", ציין בסיפוק.

תגיות:שכר מינימוםועדת העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה