מעניין

אל תחכו לרגעי הסוף: כך תדעו אם המחשב שלכם 'חולה' וזקוק לבדיקה

כמו כל דבר שחווה תהליכי שחיקה, גם המחשב שלנו עובר עם הזמן תהפוכות, מתיישן ומאבד את החוזק שלו. לפניכם שלושה סימני אזהרה שיכולים לחסוך לכם הרבה כאב ראש, ובעיקר להציל חומר חשוב מאבדון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמו כל דבר שחווה תהליכי שחיקה, גם המחשב שלנו עובר עם הזמן תהפוכות, מתיישן ומאבד את החוזק שלו. היות ואף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע לנקודה שבה המחשב לא 'הובן' כמו שצריך, ולמצוא עצמו מאבד מידע חשוב או נתקל במסך כחול/שחור שלא מגיב, בדיוק כשהכי צריכים אותו - לפניכם חמישה סימני זיהוי, שעל פיהם תוכלו לדעת שהמחשב שלכם סובל וכי זה הזמן להתחיל לטפל בו ברצינות, הווי אומר בדיקת מעבדה. 

 

המחשב משמיע 'קולות' מוזרים? זה הזמן להקשיב למה שיש לו 'לומר':

לכל מחשב יש תאריך תפוגה של רכיבי החומרה שלו, וזה דבר שהוא בלתי נמנע במחשבים שהשימוש בהם תכוף. פחות או יותר אחרי שנתיים עבודה, המחשב עשוי להתחיל להשמיע 'קולות' מוזרים שנשמעים כעין נקישות או חריקות. לרוב מצביע הדבר על שינויים בחוזק המאוורר או גרוע מכך, לוח האם. כשאתם שומעים רעשים כאלה, אל תתעלמו! הבינו שהמחשב מדבר אתכם בדרכו הוא, ואומר לכם: 'הגיע הזמן שתשקיעו בי קצת כסף וזמן'. 

בדרך כלל ניתן לפתור את בעיית הרעשים על ידי ניקוי מאסיבי של פתחי האוורור, בעזרת תרסיס אוויר או שואב אבק קטן המיועד לכך. לפני הניקוי, כדאי לגבות את החומרים בהארדיסק (כונן) חיצוני. אם הרעשים ממשיכים גם לאחר הניקוי, זה אומר שהמחשב שלכם נתקל בבעיה כלשהי, אלא אם כן מדובר בכזה שנרכש לפני למעלה מחמש שנים - דבר שיכול לסמן על קצו הקרב.

 

זמן 'מחשבה' ארוך מדי וביצועים איטיים

בעניין זה, אין שונה תפקוד המחשב מתפקוד אדם: ככל שהוא 'מזדקן' יותר כך מהירות התגובה שלו, הופכת לאיטית יותר. כמו האדם גם המחשב חווה שחיקה של 'סחוס' שמביאה אותו לבצע דברים בצורה יותר איטית - מסיבות רבות ומגוונות. זה יכול להיות כתוצאה מעומס רב מדי של חומרים שהעמסנו על הכונן הקשיח, מוירוסים שונים שהודבקו למחשב, מתוכנות ריגול ועוד. 

אמנם לרוב ניתן לשפר את מהירות הביצועים כשעושים סריקה של וירוסים, אך בכל מקרה, כשמדובר במחשב שגילו עולה על שנתיים - השינויים הללו הם בלתי נמנעים. 

 

מה באמת חשוב לכם לדעת על 'הודעות שגיאה'?

כל מחשב חווה את זה מדי פעם בפעם, ומקבל הודעת שגיאה (לרוב יופיע במסך כחול שיתריע בפניכם למשל על כך שווינדוס נתקל בבעיה כלשהי ולא יכול לעלות). רוב האנשים לא יודעים כיצד להתעסק עם הודעות שגיאה שכאלה, וכיצד לפענח אותן - זאת למרות שאם לומדים לרשום את מספר השגיאה שמופיע בהודעה, עוד לפני שהיא נעלמת - ניתן לקבל עליה די הרבה אינפורמציה ודרכי פיתרון בגוגל. 

כשהודעת השגיאה הזו חוזרת על עצמה מספר פעמים, יש להניח כי המחשב נתקל בבעיית חומרה, וזוהי הודעה שמתריעה מפני קריסת המערכת. לרוב, שניות ספורות לאחר קבלת ההודעה במסך הכחול, הכונן הקשיח יקרוס, ומה שניתן לעשות אז זה לפרמט את הכונן הזה ולהתקין את מערכת ההפעלה מחדש. 

תגיות:תיקוןבעיותמחשבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה