הריון ולידה

טענה שהיא נושאת ברחמה חמישה עוברים, ואז הרופאים גילו דבר הזוי

איך הצליחה אישה אחת להערים על בעלה ומשפחתו ולספר שהיא בהריון עם חמישה עוברים? את הכתבה הזו אסור לכם לפספס

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחת הטרגדיות הנוראיות ביותר שעשויות להיגרם לאדם, היא לחוות אובדן של ילד עוד לפני שהוא נולד. אחרי חודשים של ציפייה והכנה - זה בדיוק מה שקרה לפול ממונטריאול שבקנדה. כשאשתו ברברה שימחה אותו עם הבשורה שהוא הופך לעמוד לאב לתאומים, לא היה מאושר ממנו. "עצם הידיעה על כך שאני הופך לעמוד לאבא, ריגשה אותי ביותר".

אבל אחרי שבועות אחדים, הגיעה ברברה ובשורה מדהימה עוד יותר בפיה. "היא אמרה לי שהיא חזרה מבדיקות אצל הרופא, שם נאמר לה שהיא נושאת ברחמה לא תאומים אלא חמישה עוברים. לא יכולתי להאמין למה שאוזניי שומעות. עוד באותו ערב סיפרתי את הבשורה לכל החברים שלי ולבני משפחתי, שנדהמו לא פחות ממני".

פול מספר כי היה לו ברור שלהביא חמישה ילדים לעולם זה לא דבר קל מבחינה כלכלית, אבל "הוריי הבטיחו שיעזרו עם הכסף ויספקו לנו את כל מה שאנחנו צריכים, כולל עזרה גדולה מדי יום".

ואז הגתה ברברה רעיון. "היא הציעה לי לפתוח דף פייסבוק שבו נעדכן את הגולשים בהתקדמות שלה, ובלידה של חמשת התינוקות - דבר יוצא דופן לכל הדעות. אהבתי את הרעיון וזה בדיוק מה שעשינו".

אלא שתשעה חודשים עברו ביעף, וכשהגיע הזמן הועברה ברברה לבית החולים סנט ג'סטין במונטריאול - אלא ששם ציפתה לפאול ההפתעה הגדולה ביותר של חייו. "הרופאים ערכו סדרת בדיקות וזמן קצר לאחר מכן הגיעו אלינו עם תגליות מזעזעות במיוחד. הם אמרו לנו שברברה איננה בהריון, ומעולם גם לא הייתה", משחזר פול ל'דיילי מייל' הבריטי. 

הצוות הרפואי שהחל בבדיקת פרטי הביקורים שעליהם סיפרה ברברה, הגיעו למסקנה מביכה במיוחד: מכל הטענות שלה על כך שביקרה בבית החולים, לא תועד אף לא ביקור אחד שהצליח להוכיח כי אמנם הייתה בהריון. כעת הרופאים נבוכים. 

בסדרת הצילומים שברברה עברה ניכר היה כי היא אינה בהריון, וכפי הנראה שיקרה בקשר לזה - כולל לגבי מספר התינוקות שהיא נושאת ברחמה. "כבר התכוננו לבוא התינוקות, והיא אפילו נתנה לי לבחור את השמות שלהם", אמר פול בראיון. "הוריי כל כך ציפו לנכדים האלה, ועכשיו איבדנו הכל. זה היה כל חיי, ואחרי שזה קרה - הרגשתי שאין שום טעם להמשיך את היחסים האלה עם אישה שיכולה לשקר בכזה דבר ולהרוס לכולם את החיים".

כיצד הסבירו הרופאים את העובדה שאישה יכלה לזייף הריון במשך תשעה חודשים? "כנראה שהיו לה כמה סימפטומים שדומים למה שקורה בהריון כמו סחרחורת, הקאות ונפיחות והיא הניחה שמדובר בהריון. בספרות הרפואית מופיעים מקרים נדירים של הריונות מזויפים שנקראים גם בשם 'פנטום', ואולי זה מה שקרה במקרה הזה", הסבירה הפסיכיאטרית סוזי לבסק לעיתון הקנדי 'טורונטו סאן'. 

אנשי מקצוע שבדקו מקרוב את סיפורה של ברברה, אומרים כעת פה אחד כי "אישה יכולה לדחוף את הבטן החוצה, להפסיק להתפנות או סתם לאכול יותר ולחשוב שהיא בהריון. לפעמים חווים גם תופעות של בריחת שתן, ונוטים לחשוב שמדובר בבריחת מים".

בשל אופיו המיוחד של המקרה הזה, ברברה נלקחה להסתכלות פסיכיאטרית שתקבע מהי הבעיה שגרמה לה לשקר אודות ההיריון. 

(תרגום מאנגלית: שירה כהן)

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:שקררפואהעוברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה