חדשות בעולם

מבחור פשוט למיליונר: בן 17 המציא חומר שעוצר דימומים בתוך שניות

מאמר מיוחד שפורסם לאחרונה ב'אינדיפנדנט', העלה על נס בחור בן 17 בשם ג'ו לנדולינה, שהמציא מוצר רפואי בשם 'Vetigel' והפך בין רגע למיליונר בזכות ההמצאה האדירה הזו. מדובר בג'ל מיוחד שמבוסס על אצות, ובכוחו לעצור דימומים ולרפא פצע פתוח תוך דקות ספורות בלבד

הממציא הצעיר ג'ו לנדולינה (צילום מסך)הממציא הצעיר ג'ו לנדולינה (צילום מסך)
אא

מאמר מיוחד שפורסם לאחרונה ב'אינדיפנדנט', העלה על נס בחור בן 17 בשם ג'ו לנדולינה, שהמציא מוצר רפואי בשם 'Vetigel' והפך בין רגע למיליונר בזכות ההמצאה האדירה הזו. מדובר בג'ל מיוחד שמבוסס על אצות, ובכוחו לעצור דימומים ולרפא פצע פתוח תוך דקות ספורות בלבד. 

כיום לנדולינה הוא רק בן 22 וכבר עומד בראש חברת ביוטכנולוגיה בשם 'סנריס' שמייצרת את הג'ל המהפכני, ואף משווקת אותו לוטרינרים ברחבי העולם, היות והמוצר טרם אושר לשימוש על בני אדם לעת עתה. במסגרת מחקרים רבים שביצע לנדולינה בעזרת הג'ל, הוא הצליח להוכיח כי כשהג'ל מוזרק סמוך לפצע פתוח ומדמם - הוא מסוגל לעצור את הדימום בתוך 12 שניות בלבד, ולרפא את הפצע תוך דקות ספורות. "יש לנו מדידות של 12 שניות, אבל אנחנו יודעים שזה יכול גם לקרות בפחות מ-12 שניות", אמר לנדולינה לחדשות 'ביזנס אינסיידר'. 

הג'ל המהפכני שמיוצר בחברת סנריס (צילום מסך)הג'ל המהפכני שמיוצר בחברת סנריס (צילום מסך)

אודות הג'ל מדגיש לנדולינה כי הוא מורכב מאצה שבנויה מפולימרים בודדים וקטנים, שאם שוברים אותם לחתיכות קטנות עוד יותר, מתקבלות סוג של אבני לגו שברגע שהן פוגשות ברקמה הפגועה , הן יוצרות מבנה שדומה לרשת - שמחזיקה את הפצע ומונעת ממנו לדמם מצד אחד, ומעודדת את הגוף לייצר פיברין מצד שני, שיחסום את הפצע וימנע ממנו להזדהם".

מי שעומד לצד לנדולינה במחקר ואחראי על מערך הכספים של הVetigel הוא לא אחר מאשר יהודי בשם יצחק מילר, שכבר החל לשווק את המוצר בקרב וטרינרים מברוקלין, ניו יורק. כרגע נמכר המוצר בצורה של ערכת חמישה מזרקים בגודל 5 מיליליטר כל אחד, שעלותה מגיעה לכ-150 דולר. 

בד בבד מצפים השניים לאישור מה-FDA שיקנה להם את האפשרות להתחיל לבדוק את המוצר גם על פצעים אנושיים. 

תגיות:רפואהנעריםדימוםהמצאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה