חדשות מדע וטכנולוגיה

החוקרים המומים: מה גורם להר בסין 'להטיל' ביצי אבן ולהשליכן לקרקע? 

הר שהתגלה בכפר סיני קטן מצליח לסקרן חוקרים מכל רחבי העולם, לאור תופעה שמתרחשת בו כבר מאות שנים. ההר שמכונה בשם 'צוק מטיל ביצים' - מייצר ביצי אבן כבר מאות שנים, ואחת ל-30 שנה אף מטיל אותן לקרקע

ביצי האבן שמיוצרות על ידי ההר (צילום מסך)ביצי האבן שמיוצרות על ידי ההר (צילום מסך)
אא

בין כל התופעות המוזרות שמתרחשות בתקופה זו ברחבי העולם, זו אולי המוזרה ביותר שתשמעו עליה: הר שהתגלה בכפר סיני קטן מצליח לסקרן חוקרים מכל רחבי העולם, לאור תופעה שמתרחשת בו כבר מאות שנים. ההר שמכונה בשם 'צוק מטיל ביצים' נמצא בכפר גולו זאיי במחוז גוויגו'או בדרום מזרח סין, וכשמו כן הוא - מזה מאות שנים הוא מייצר סלעים דמויי כדור, אך אחת ל-30 שנה, הוא 'מטיל' את הכדורים הסלעיים למטה, אל הקרקע. 

רשת חדשות מקומית בשם DW שמסקרת בימים אלו את התופעה המדהימה, מדווחת כי מדובר בהר שאורכו מגיע לכ-20 מטרים וביצי האבן שלו, הצבועות בגוונים של כחול כהה, נראות כ'ביצי דינוזאור' ועשויות להגיע למשקל של כ-300 קילוגרמים לביצה אחת. לא פחות מוזר מהתופעה הוא מנהגם של תושבי המקום שרואים בביצי הענק 'קמע' בתחום הפוריות ונוהגים לאסוף אותן בהתלהבות. לפיכך, כמאה משפחות שגרות בכפר כבר אספו למעלה מ-100 ביצים כאלה. 

התופעה המדהימה הצליחה לסקרן ולהמם גיאולוגים מכל רחבי העולם, שרבים מהם מנסים להסביר בצורה מדעית את התופעה המעניינת. אחת הסברות היותר הגיוניות שהועלו על ידם היא שמדובר במולקולות סידן פחמתי שעם השנים יצרו 'גושים' בצורה של ביצי אבן. בספרו 'תופעה מפחידה' שראה אור לאחרונה, מביא ד"ר וואנג שאנגיאן מהלשכה המקומית לגיאולוגיה, חיפושי מינרלים ופיתוח, תאוריה ארוכה שמתיימרת להסביר את התופעה.  

לדבריו מדובר בשכבת מים ובוץ שעם השנים הפכה לרכס הרים. אותו בוץ שבולט החוצה מתוך הרכס, מעניק להר מראה של 'מטיל ביצים'. פרופסור שו רונגהואה מהאקדמיה הסינית למדעים מסכים עם תאוריה זו, אך שלא כמו הקולגה שלו, סבור כי הגושים לא נוצרו על ידי בוץ ומים כי אם על ידי צורן דו חמצני. 

תגיות:הראבןביציםתופעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה