חינוך ילדים

עוד סיבה לזרוק אותה: הקשר בין טלוויזיה להידרדרות בלימודים (וגם הצעה לשיפור)

סדרת מחקרים שכללה 5,000 ילדים מצביעה על כך שילדים שנשארו ערים כשהם מזפזפים בשלט הרחוק סבלו מהשמנה ומהידרדרות בלימודים. נזק נוסף של הטלוויזיה

  • ג' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקירת מחקרים שבוצעה אודות הרגלי צפייה בטלוויזיה של ילדים מצביעה על כך שילדים שבחדרם הייתה טלוויזיה, סבלו מהשמנה ומהידרדרות בלימודים.

הסקירה פורסמה בכתב העת Developmental Psychology בוצעה על ידי חוקרים מאוניברסיטת איווה שבארה"ב. במהלך הסקירה נבדקו שלושה מחקרים שכללו 5,000 ילדים שנבדקו במשך שנתיים. ממצאי הסקירה מגלים כי ילדים שבחדרם הייתה טלוויזיה סבלו מעודף משקל ובילו פחות שעות בקריאת ספרים. הילדים גם נטו לצפות יותר בתוכניות טלוויזיה או לשחק במשחקי מחשב אלימים יותר שהגבירו את מידת התוקפנות שלהם.

מחקר שפורסם אף הוא לאחרונה הצביע על כך שליותר מ-50% מבני ה-7 בארה"ב יש טלוויזיה בחדרם הפרטי.

פרופ' דאגלס ג'נטיל שעמד בראש צוות החוקרים קורא להורים למנוע הצבת טלוויזיה בחדרם של הילדים, כדי למנוע מהם להשמין: "מרבית הילדים יודעים להדליק לבד את הטלוויזיה וסביר שאינם צופים בתוכניות חינוכיות", הוא אומר. "הצבת טלוויזיה בחדר השינה מאפשרת להם גישה 24 שעות ביממה לתכנים בטלוויזיה, ופחות אפשרות להורה להשגיח".

בחודש שעבר פורסם מחקר אחר של הקולג' האוניברסיטאי בלונדון, שכלל 12,500 ילדים, שמצא כי הימנעות מהצבת טלוויזיה בחדר הילדים איפשרה להורים לבקר על שעות הצפיה והתכנים בהם צפו הילדים. החוקרים טענו כי הצפיה הממושכת בטלוויזיה גררה הפרעות שינה ועמה גם השמנה.

האיגוד האמריקני לרפואת ילדים קורא להורים לילדים בגילאי בית הספר ומתבגרים להקפיד שיהיה להם איזון בין השימוש במדיה לבין אורח חיים בריא. האיגוד מציע להימנע לחלוטין מצפייה בטלוויזיה לילדים מתחת לגיל 18 חודשים; לילדים בגילאי שנתיים עד חמש להגביל את החשיפה ללא יותר משעה ביום. האיגוד ממליץ לצפות בתוכניות עם הילד, כדי לסייע לו להבין את מה שנצפה על המסך. לילדים בגילאי שש ומעלה, יש להציב גבולות עקביים על הזמן אליו נחשף הילד במדיה וסוגי המדיה. על ההורה לוודא כי הצפיה במדיה אינה מונעת או פוגמת בשעות השינה, בפעילות הגופנית ובהתנהגויות אחרות המשפיעות על בריאותו והתפתחותו של הילד. כמו כן מציע האיגוד לקבוע זמן משפחתי ללא מדיה, כמו למשל בזמן ארוחת הערב.

ומה יש ליהדות לומר על טלוויזיה? הקליקו ותגלו.

אז מה אפשר לעשות כדי לשנות את המצב? הרבה! ערוץ הידברות מתכנן הפקת מאות תכניות חינוכיות וערכיות לילדים, באולפן חדש ומשוכלל. אבל בשביל להוציא את התכנית לפועל - אנחנו צריכים אותך! לפרטים הקליקו כאן

תגיות:טלוויזיהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה