חדשות בעולם

צבא אסד במסר חמור לישראל, לאחר התקיפה בדמשק: "נמשיך את המלחמה"

צבא סוריה ברשותו של אסד התייחס היום (ב') לראשונה לתקרית שבה שוגר טיל לעבר כלי הטיס הישראלי, סמוך לדמשק, ואמר כי הם "נחושים להמשיך את המלחמה כנגד ארגוני הטרור המהווים זרוע של ישראל"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בתגובה רשמית שפרסם היום (ב') צבא אסד לתקרית הירי לעבר כלי הטיס הישראלי בשעות הצהריים, נאמר כי הפגיעה הייתה ישירה, ובתגובה לכך ישראל הפציצה סוללת טילי SA-5 באזור זה. "פגענו באחד המטוסים הישראליים מעל אזור בעלבק שבלבנון, והוא ספג פגיעה ישירה ונאלץ להימלט.  ישראל הפציצה בתגובה", נאמר בהודעה. 

בד בבד, סוריה משגרת אזהרה חמורה לישראל מפני ההשלכות שיהיו לניסיונות תקיפה חוזרים ונשנים מצדה, וציינה כי היא "נחושה להמשיך את המלחמה כנגד ארגוני הטרור המהווים זרוע של ישראל באזור".

מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה על תקיפת סוללת הטילים התקבלה לאחר הירי לעבר כלי הטיס של חיל האוויר, שהיה בעיצומו של גיחת צילום באזור - אך לא לפני שהודעה על התקיפה נמסרה לכוחות צבא רוסיה שאחראיים על מנגנון התיאום. "אנו רואים במשטר הסורי אחראי", כך התבטא לפני זמן קצר דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס. 

בדבריו התייחס מנליס לטענות של סוריה אודות הפגיעה של כלי הטיס, ואמר כי מדובר בפרובוקציה של הסורים. עוד הוסיף ואמר כי מבחינת ישראל "לא יתאפשרו חציית קווים אדומים, ובכל מקרה שבו זה יקרה - נגיב כמו שהגבנו עכשיו".

תגיות:מלחמהתקיפהאסדסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה