חדשות בארץ

מחריד: איך הגיעה שרשרת מתכת לקיבתו של ילד בן ארבע?

בן ארבע מאזור צפון הארץ הובהל לבית החולים לפני מספר ימים, לאחר שבלע שרשרת חוליות ארוכה ממתכת. הפעם זה הסתיים בהפי אנד, אך הרופאים קוראים פה אחד להורים ומבקשים: "השגיחו על ילדיכם בשבע עיניים. בליעת עצמים זרים יכולה להסתיים בכי רע"

השרשרת שנשלפה מקיבת הפעוט (צילום: דוברות בית חולים רמב"ם)השרשרת שנשלפה מקיבת הפעוט (צילום: דוברות בית חולים רמב"ם)
אא

בן ארבע מאזור צפון הארץ הובהל לבית החולים לפני מספר ימים, לאחר שבלע שרשרת חוליות ארוכה ממתכת. אחותו שהבחינה כי הוא משחק בתכשיט, הבינה כי הוא בלע אותו לאחר שלא הצליחה למצוא אותו, וההורים המבוהלים מיהרו לקחת אותו לבית החולים רמב"ם - שם עבר סדרת צילומים שהראו כי בקיבתו אמנם נמצא עצם זר. 

הסכנה במקרים כגון זה היא שלא תמיד מבחינים בכך שדבר מה אינו כשורה. במקרה זה, גם לאחר בליעת החפץ הזר, הפעוט לא הראה סימני מצוקה כמו כאבים, בכי או אפילו סימפטומים כמו הכחלה המעידים על הבעיה. 

רופאיו המטפלים הסבירו כי במקרים מהסוג הזה ההעדפה היא להמתין עד שהגוף הזר ייצא באופן טבעי, אך לאחר יומיים המתנה ומשלא ניכר שום שינוי - החליטו הרופאים לשלוף את השרשרת באורך 10 ס"מ בעצמם, ולא להתמהמה עוד. הילד קיבל זריקת טשטוש, ותהליך שליפת השרשרת בוצע בהצלחה ולאחריו שוחרר הילד לביתו במצב טוב. 

לשמחת הרופאים הפעם יש לסיפור הזה הפי אנד, אך במקרים רבים אחרים השרשרת עשויה הייתה להיתקע בקיבה או לאורך המעי ולגרום לחסימה. כעת קוראים הרופאים פה אחד להורים: "השגיחו על ילדיכם, ופתחו שבע עיניים על מעשיהם. בליעת עצמים זרים יכולה להסתיים בכי רע".

תגיות:ילדיםסכנהמתכותבליעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה