ונשמרתם

אוהבים לפוצץ שחורים בפנים? אתם מוכרחים לקרוא את הפוסט הזה

רבים מאיתנו נוהגים לפוצץ כל פצעון חדש שמופיע באזור הפנים, ולמרות הכאב וחוסר הנעימות שבזה - חלקנו אף למד ליהנות מכך. אלא שהסכנה בדבר כבר ידועה: מלבד הזיהומים שעלולים להתפתח כתוצאה מכך, רופאי עור מתריעים כי במקרים נדירים נרשם אף אובדן ראייה, שיתוק ואף מוות בשל כך. ומהו האזור הכי מועד לפורענות? קראו בכתבה שלפניכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו נוהגים לפוצץ כל פצעון חדש שמופיע באזור הפנים, ולמרות הכאב וחוסר הנעימות שבזה - חלקנו אף למד ליהנות מכך. אלא שהסכנה בדבר כבר ידועה: מלבד הזיהומים הרבים והחטטים שעלולים להתפתח בעור, רופאי עור מתריעים כעת על סכנה גדולה בהרבה - שיכולה אף להרוג. לדידם, האזור הבעייתי ביותר הוא זה שהם מכנים 'משולש הסכנה', ושנמצא בין גשר האף, זוויות הפה והשפה העליונה. "אם האזור הזה מזדהם, הוא עשוי להגיע לפה ולגרום לבעיות גדולות. במקרים נדירים נרשמו אף אובדן ראייה, שיתוק ואף מוות שנגרמו בשל אותה פעולה סתמית של פיצוץ הפצעונים הללו", אמרו הרופאים. 

אזור נוסף מועד לסכנה הוא זה שמשתרע על המצח, בין הגבות, ואת החששות שלהם מעגנים הרופאים בעובדה שכלי דם רבים שמצויים באזור זה, מובילים היישר אל המוח (מאחורי הראש). 

איך בכל זאת צריך להתייחס לחצ'קונים (פצעונים)  בצורה נבונה? לפניכם כמה טיפים למניעה וטיפול:

- דאגו לשתות הרבה מים ביום. כשהגוף שלנו חסר נוזלים, הלחות בעור פוחתת ומכאן ועד להיווצרות פצעונים שמנוניים על הפנים, הדרך קצרה. 

- הקפידו על היגיינה, בפרט באזור המיטה. מצעים שצוברים זיעה, שאריות איפור ולכלוך אחר מפתחים חיידקים. דאגו להחליף את המצעים אחת לשבוע ואת ציפיות הכרית מספר פעמים בשבוע. 

- לחיצה לא נכונה על החצ'קון יכולה לא רק לפצוע את העור אלא גם לזהם את העור שמסביב, ובכך להזמין פצעים חדשים. לפיכך, גם אם אתם לא מסוגלים לסבול את החצ'קונים, דאגו ללכת לקוסמטיקאית ולטפל בהם באופן מקצועי ונכון. 

-  לא מעט אנחנו שומעים על תרופת הפלא בצורת משחת השיניים, שלכאורה מייבשת את הפצע. אולם יש להיזהר מאוד מלנהוג כך, שכן חומריה הפעילים של משחת השיניים גורמים לגירוי חריף בעור, ועשויים אף להותיר צלקות עם הזמן. בבית המרקחת ניתן למצוא תכשירים אנטי בקטריאליים לטיפול בפצעונים, ויש להעדיף אותם על פני משחת השיניים. 

תגיות:פניםפצעיםפיצוץסכנהשחורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה