חדשות בארץ

הנער שייבא את טרנד הליצנים המפחידים לארץ: "לא חשבתי שזה מסוכן"

בן 15 מעפולה שהתחיל את טרנד הליצנים המפחידים לפני כשלושה שבועות, מדבר לראשונה על התרגיל שהתחיל במטרה להפיג שעמום ולצחוק קצת עם החבר'ה: "היו כאלה שרק מהתחפושות שלנו רעדו וברחו, בלי שניסינו להפחיד אותם"

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

זה התחיל בעפולה, לפני כשלושה שבועות. נער בן 15 בשם אור (שם בדוי) נכנס לחנות תחפושות מקומית, ורכש בגדי ליצנים ומסכות 'רגילות', שכמותן ניתן לראות למכביר בפורים. הוא לא שיער אז לעצמו, שמה שהתחיל כ'בדיחה' בין החבר'ה ודרך להפיג את השעמום - יהפוך עד מהרה לסכנה של ממש, שתרעיד את אמות הספים של מדינה שלמה. 

הקבוצה הקטנה ההיא שהחלה באור וחבריו, הבעירה 'מדורות' אחרות כמו גפרור בוער בשדה קוצים, ועד מהרה פשתה התופעה והגיעה לעוד ערים רבות בארץ. "היינו מספרים להורים שאנחנו הולכים למסיבות או יוצאים לסרט", משחזר אור בשיחה ל'מאקו'. 

החבורה פעלה מעשר בלילה ועד חצות, כשהמטרה היא לצוץ בתחפושת במקומות נידחים בעיר, ולהפחיד אנשים. "היו כאלה שרק מהתחפושת שלנו רעדו וברחו, בלי שניסינו להבהיל אותם בכלל. אם אבא שלי היה יודע שאני עושה כאלה שטויות, הוא היה מפרק אותי".

ועל ההשלכות של מעשיהם, כך מסתבר, הם לא ממש חשבו. "לא חשבנו שזה מסוכן", אומר אור. "שאולי מישהו יירה בנו בטעות או ידקור אותנו. המטרה לא הייתה להפחיד באמת ובטח לא לפגוע באנשים. בסך הכל רצינו לעשות קצת צחוק".

אלא שה'צחוק' הזה הפך עד מהרה לבהלה עבור תושבי העיר, והתפרסם בעמוד הפייסבוק של 'חדשות עפולה והעמק' עם סרטון קצר שתיעד מעשיהם ואף זכה לעשרות אלפי תגובות, חלקן אלימות למדי. גולשים רבים טענו שיש 'לחנך' את הליצנים על ידי מכות, ואחרים הרהרו בינם לבין עצמם מה המשטרה באמת עושה בנדון, והאם יש דרך אחרת מלבד אלימות כדי להוקיע את התופעה המחרידה. 

ההשלכות למעשיהם היכו בהם במקום הכי לא צפוי. "פתאום ראינו שנערים אחרים בארץ מתחילים לחקות אותנו ולהפחיד אנשים ברחובות", מספר אור. "הם העלו סרטונים לרשת וגרמו לבהלה בכל הארץ. היינו מקבלים הודעות בווטסאפ על התארגנות של קבוצות, ובהתחלה הרגשנו כמו גיבורי על. אבל בשלב מסוים, זה פשוט יצא משליטה. לא חשבנו שאנחנו מסכנים את החיים שלנו או את חיי האחרים בזה".

תגיות:ליצניםנעריםתופעההפחדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה