חדשות בריאות

הצוותים הרפואיים אינם מתחסנים כנגד מחלת השפעת

דווקא הצוותים הרפואיים אשר אמורים לעודד את החיסון – מסרבים להתחסן, ושיעורי ההתחסנות בקרב רופאים ואחיות נמוך במיוחד

  • כ"ו תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכל שנה מבקש משרד הבריאות מהציבור להתחסן כנגד מחלת השפעת, על מנת למנוע סיבוכים קשים שעלולים להתפתח כתוצאה מן המחלה. אך באופן מפתיע, דווקא אותם אלו שאמורים לעודד אתכם להתחסן, כלומר הצוותים הרפואיים – הרופאים והאחיות – לא ממהרים להתחסן.

הדבר עלול להעמיד בסיכון בעיקר את קבוצות הסיכון, כמו למשל תינוקות, יולדות, קשישים, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות, אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה וכן הלאה.

בבתי החולים מתפרצות לעיתים מעין מגיפות קטנות, כתוצאה מן המגע ההדוק בין הרופאים למטופלים, ולהדבקה הדדית בין אנשי הצוות. לכן, בכל שנה מנחה משרד הבריאות את הצוותים הרפואיים להתחסן כנגד מחלת השפעת. אף בפועל, רוב הרופאים והאחיות אינם מתחסנים. על פי הנתונים של משרד הבריאות, שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר בקרב הצוותים הרפואיים הוא בבתי החולים לבריאות הנפש – רק 39% מן הרופאים ו-34% מן האחיות התחסנו כנגד מחלת השפעת בשנת 2016. בבתי חולים גריאטריים, בהם ישנו סיכון מוגבר להדבקה של הקשישים – עדיין שיעור המתחסנים בקרב הצוות הרפואי נמוך: 48% מהרופאים ו-40% מן האחיות בלבד.

בבתי החולים הרגילים שיעור ההתחסנות הממוצע עומד על 53% מהרופאים ו-46% מן האחיות. שיעור המתחסנים הנמוך ביותר נמצא בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק: 21% מאנשי הצוות בלבד התחסנו בשנה שעברה נגד שפעת. אחריו ברשימה נמצאים בית החולים אסף הרופא (27%), הדסה עין כרם (30%) וגם בתי החולים לניאדו וזיו (38%).

בבית החולים השרון נמצא שיעור ההתחסנות הגבוה ביותר בקרב אנשי הצוות: 89%. שיעורים גבוהים של מתחסנים נמצאו גם בבית החולים בילינסון (68%), ובבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם התחסנו 64% מהצוות.

משרד הבריאות מתקשה להתמודד עם שיעור המתחסנים הנמוך, ואומר כי אין אפשרות להכריח את הרופאים והאחיות להתחסן. עם זאת, המשרד מעודד את מנהלי בתי החולים להדרכה של הצוות, על מנת להעלות את שיעור המתחסנים.

מומלץ להפנות תשומת לב לסיכון ההדבקה בבתי החולים. חשוב לשים לב שהרופאים דואגים לחטא את ידיהם לפני הטיפול במטופלים, וכן את המכשור בו הם משתמשים עבור הבדיקה. הדבר חשוב במיוחד כאשר רואים אצל רופא סימנים של שפעת כמו שיעול או התעטשויות. והכי חשוב לכל מטופל: להתחסן כנגד שפעת.

תגיות:חיסון שפעתצוות רפואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה