חדשות בעולם

ניצחון לימין הקיצוני באוסטריה, עם המנהיג הצעיר באירופה

הקנצלר החדש של אוסטריה רק בן 31, ובעל דעות ימניות קיצוניות. הימין באוסטריה הגיע להישג משמעותי בבחירות

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוסטריה: שתי מפלגות ימין מובילות בבחירות, כך על פי ספירה חלקית של קולות ההצבעה. הקנצלר הבא של אוסטריה יהיה סבסטיאן קורץ, כיום שר החוץ, מנהיג "מפלגת העם" הימנית. קורץ, בן 31 בלבד, ייעשה בכך המנהיג הצעיר ביותר באירופה – ואחד מן המנהיגים הצעירים ביותר בעולם. מפלגתו של קורץ ניצחה בבחירות הכלליות שנערכו היום באוסטריה, עם כ-30.2% מקולות הבוחרים. עם זאת, המפלגה לא השיגה רוב בפרלמנט, ולכן תצטרך להרכיב קואליציה יחד עם מדינות אחרות.

מפלגה ימנית נוספת, "מפלגת החירות", הגיעה – נכון לספירה החלקית – למקום השני, עם 26.8% מן הקולות, ובמקום השלישי נמצאת כרגע המפלגה הסוציאל דמוקרטית, עם 26.3% מן הקולות. עם זאת, הקולות ממשיכים להיספר, וייתכן שהמצב בין שתי המפלגות הללו ישתנה.

המפלגה שבראשה עומד הקנצלר החדש קורץ, "מפלגת העם", נמצאת בשלטון האוסטרי כבר למעלה מ-30 שנה, והיא היתה תמיד חלק ממשלת קואליציה. קורץ הצליח בחודשים האחרונים לשכנע את המצביעים האוסטרים כי יוכל להביא אל המפלגה הוותיקה דבר מה חדש – כמו למשל העמדה הנחרצת שלו לגבי הגירה, אשר מתנגדת בכל תוקף לכניסתם של אזרחים זרים לאוסטריה. קורץ אף מיתג את המפלגה מחדש, וקרא לה "מפלגת העם החדשה", ואף שינה את הצבעים המזוהים עם המפלגה משחור לטורקיז.

קורץ, אשר עומד בראשה של "מפלגת העם" מאז חודש מאי האחרון, אומר כי יעצור את ההגירה הבלתי חוקית, ויגביל את ההטבות למהגרים ולפליטים. בשבוע שעבר אמר קורץ בעצרת בחירות כי מפלגתו מעוניינת ליצור סדר וביטחון, באמצעות עצירה של ההגירה הבלתי חוקית. קורץ אף אמר כי יאסור על זרים שנמצאים באוסטריה פחות מ-5 שנים לקבל הטבות סוציאליות.

קורץ הוא גם זה שגרם להקדמת הבחירות באוסטריה, לאחר שלא הסכים להמשיך לשבת בקואליציה עם המפלגה הסוציאל דמוקרטית, בראשה עומד הקנצלר היוצא, כריסטיאן קרן. הקנצלר היוצא אמר כי אף שמפלגתו הפסידה בבחירות, הוא יישאר בתפקידו כמנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית.

תגיות:קנצלר אוסטריהמפלגת ימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה