חדשות בארץ

האם החוק החדש של מקלב יפתור את מצוקתם של חולי הכליות בישראל?

ח"כ מקלב מקדם יוזמת חקיקה חדשה אשר עשויה לשנות את צורת השתלת האיברים בישראל

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מקדם בימים אלו יוזמת חקיקה חדשה, אשר עשויה לתת מענה למצוקתם של חולי הכליות בישראל. על פי הצעת החוק, מבקש מקלב לבטל חלק מהחוק האוסר על תרומה לעמותות הפועלות להשתלת איברים, ולאפשר לנתרמי ונתרמות כליה לתרום לעמותה שמצאה בעברם את הכליה.

מקלב מסייג את החוק הערות הבאות: התרומה לא עולה על 36 אלף שקלים, הכסף יועבר במלואו לפרסום אודות פעילות העמותה כדי למצוא עוד תורמים, ובשום אופן לא יגיע לידי תורם הכליה (כך שלא יוגדר כסחר באיברים).

כיום, אחוז תורמי אברים להשתלה מאדם חי (בעיקר כליות) שביקשו לתרום תרומה אנונימית דרך מרכז ההשתלות נמוך ביותר, וזאת מחוסר מוטיבציה ורצון של התורמים לתרום כליה לאדם אנונימי שהם אינם יודעים מיהו.

לעומת זאת, התברר כי כאשר סיפורו של הנתרם ידוע, והתורם יודע למי הוא תורם את הכליה – הרצון להעניק חיים לאדם גובר והמוטיבציה גדלה. במקרים רבים התורם חפץ לתת את כלייתו לאדם שסיפורו נגע לליבו – אב צעיר, אם לילדים, ילד קטן ועוד.

על מנת לפרסם את סיפורם של הממתינים להשתלה הוקמה עמותה שמפרסמת בקרב הציבור את הצורך הנואש של החולים, וכך יוכלו לתווך בין התורם לחולה. באמצעות הצעת החוק החדשה, ייתכן ופעילותן של העמותות תותר על פי חוק, והדבר לא ייחשב כהלבנת סחר באיברים.

תגיות:אורי מקלבכליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה