חדשות בעולם

הנשיא טראמפ: "מציע למזכיר המדינה להתחרות איתי ולגלות למי יש יותר שכל"

ריאיון עיתונאי בשבוע שעבר שוב גרם לנשיא האמריקאי טראמפ לטעון כי יש לו מנת משכל גבוהה מאד – ובהחלט גבוהה יותר מזו של מזכיר המדינה שלו

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם תומכיו הגדולים של הנשיא דונלד טראמפ לא טוענים בדרך כלל כי הם תומכים בו בגלל האינטלקט המרשים שלו. אבל אם תשאלו את טראמפ עצמו, הם טועים לגמרי. לטראמפ אין שום ספק: אין אדם עם מנת משכל גבוהה משלו.

האמת הזו נחשפה שוב בריאיון בסוף השבוע שעבר, כאשר כתב העיתון 'פורבס' ציין באוזניו כי הדלפה שהגיעה אליו אומרת כי מזכיר המדינה, רקס טילרסון, כינה את הבוס שלו, טראמפ, 'אידיוט'.

"אני חושב שאלה חדשות מזוייפות", אמר טראמפ, משתמש בביטוי החביב עליו. "אבל אם אמר כך, אני מניח שנצטרך להשוות את תוצאות מבחני האיי.קיו. שלנו, ואני יכול לומר לך מי ינצח".

האמירה הזו שעשעה לא מעט עיתונאים ופרשנים. טילרסון ניהל את אחת החברות הגדולות בעולם לפני שהסכים, מסיבות השמורות איתו, להיות מזכיר המדינה בממשל טראמפ. טראמפ, לעומת זאת, כפי שציין בסרקזם יותר מפרשן אחד, היה ידוע בעיקר באישיותו הטלוויזיוניות וביכולת המרשימה שלו לגרום אפילו לקזינו לפשוט רגל. אז מי חכם יותר? טראמפ, אם תשאלו את טראמפ. מאז ומתמיד התעקש טראמפ – שלא קורא ספרים ומשתמש באנגלית עילגת למדי – שאין שום דופי במנת המשכל שלו. ב-2016, כאשר ראש עיריית לונדון כינה את טראמפ 'בור לגבי האיסלם', טראמפ הציע גם לו תחרות איי.קיו. בעבר טען טראמפ שהוא אינטליגנטי יותר מהנשיאים לשעבר בוש ואובמה, כמו גם מכל הצוות של הוושינגטון פוסט. ב-2013 הוא אף טרח לפרסם הבהרה חד משמעית בטוויטר: "מצטער, שונאים ולוזרים, אבל מנת המשכל שלי היא אחת הגבוהות ביותר שיש – ואתם יודעים את זה! בבקשה אל תרגישו טיפשים או חסרי ביטחון, זו לא אשמתכם!".

להצהרות הללו של טראמפ, עם זאת, לא הוצג עד היום שום בסיס עובדתי – בדיוק כמו להצהרות שלו לגבי רכושו הרב. "טראמפ תמיד דיבר על האי.קיו. הגבוה שלו", אומר העיתונאי האמריקאי טימות'י אוברייאן. "לפני כחמש עשרה שנים, כשרציתי לכתוב ביוגרפיה עליו, 

תגיות:דונאלד טראמפמזכיר המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה