חדשות בארץ

קריית חיים: האב התמוטט בזמן שהכין קפה; בנו בן ה-16 הציל את חייו

איוון נז'ינסקי התמוטט בביתו שבקריית חיים, בזמן הכנת קפה. בנו בן ה-16 איליה ששעט למטבח בעקבות הצעקות של אמו, ביצע פעולות החייאה והציל את חיי אביו. "האב היה במצב של מוות קליני, וההחייאה של הבן הייתה גורלית. במקרים הללו כל דקה חשובה, ובזכות פעולותיו המהירות של הבן - חיי האב ניצלו", דברי הפרופסור המטפל 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חיים תחת חיים בקריית חיים: לפני כשבועיים, התמוטט איוון נז'ינסקי בן ה-37 במטבח ביתו שבקריית חיים, בזמן הכנת קפה. בנו איליה בן ה-16 ששהה בחדרו, נחרד לשמע קול החבטה האדיר ורץ למטבח כאשר שמע את זעקותיה של אמו. כשמצא את אביו במצב של חוסר הכרה, איליה לא בזבז זמן וטלפן למוקד של מד"א כדי לדווח על מצבו של אביו בזמן אמת. 

המוקדנים שקיבלו את השיחה הנחו את הבן הצעיר באופן ביצוע פעולות החייאה, שלימים, כך התברר - הצילו את חיי אביו. "אבא הלך לשתות קפה, ופתאום שמענו קול של נפילה", שחזר איליה את השתלשלות האירוע. "כששמעתי את אימא צועקת, רצתי למטבח וראיתי שאבא לא מגיב. לא היה לי זמן להיכנס להלם. מיד התקשרתי למד"א, והם הדריכו אותי מה לעשות. איך לעזור לאבא עד שהאמבולנס יגיע".

כשהגיע האמבולנס, איוון פונה לרמב"ם ועבר צנתור - ורק אז התברר כי הוא סובל מהפרעת קצב שמשבשת את הפעילות התקינה של לבו. האב חובר למכונת אקמו שהחליפה את פעילות לבו וריאותיו, ומצבו הוגדר תחילה קשה. אלא שלפני ימים אחדים הוא שב להכרה, ובאורח מפתיע לחלוטין, החל להראות סימני שיבה לחיים. "זה מסוג האירועים שגורמים לנו שמחה גדולה", אמר פרופסור גיל בולוטין, מנהל מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם. "גבר צעיר שסבל מבעיית לב קטלנית, התמוטט והיה למעשה במצב של מוות קליני מספר פעמים, אך חזר להכרה מלאה. כיום הוא מתפקד היטב ומתקשר עם סביבתו ואף פגיעה נוירולוגית לא נגרמה לו. אין ספק שאלו תוצאות נהדרות. ההחייאה המוקדמת שבנו ביצע בו הייתה גורלית לתוצאה. במקרים הללו כל דקה חשובה, והבן ביצע את פעולות ההחייאה בזמן הנכון, וכנראה גם בצורה טובה".

תגיות:הוריםבניםהחייאהנס הצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה