חדשות בעולם

לאחר שלוש שנים: מחבלי דאעש ינטשו את א-רקה, בירתם בסוריה

מחבלי ארגון הטרור דאעש יצאו מרצונם מהעיר א-רקה, והכוחות הסורים ייכנסו אליה. ההסכם הושג לאחר שלוש שנות שלטון אכזרי

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום: ארכיון) (צילום: ארכיון)
אא

כל לוחמי דאעש שנותרו בעיר א-רקה, העיר שהייתה בשליטת הארגון מ-2014 ונחשבה לבירתו בסוריה, יעזבו הלילה את העיר – כך הודיע אמש (מוצאי שבת) גורם סורי. החשש הוא כי מחבלי הארגון הרצחני ייקחו איתם 400 בני ערובה "בתור מגנים אנושיים".

מוקדם יותר הודיעה הקואליציה שמובילה ארה"ב נגד דאעש כי הושג הסכם לפינוי של המחבלים של דאעש ותושבים מא-רקה. ההסכם עם מחבלי דאעש הושג בתיווך של ראשי השבטים באזור, ונועד למנוע פגיעה באזרחים בקרבות האחרונים לשחרור העיר.

השייחים המקומיים, שתיווכו בין דאעש לכוחות הסורים, קראו לקואליציה הבינלאומית שלא לפגוע במחבלים שיוצאים מהעיר, ואמרו כי הם ערבים לשלומם. עדיין לא ידוע לאן יועברו הג'יהאדיסטים שיעזבו את א-רקה, וייתכן שהם יילקחו לדיר א-זור, מחוז במזרח סוריה שחלקו עדיין בשליטת דאעש.

בתחילת השבוע העריכו גורמים אמריקנים ש-4,000 אזרחים לכודים באזור הקרבות בעיר. בצילומים האחרונים מהשטח נראו מאות אזרחים מבועתים נמלטים משדה הקרב לעבר הכוחות הדמוקרטיים הסוריים. 

דובר הכוחות הדמוקרטיים הסוריים, מוסטפה באלי, אמר הבוקר כי אנשי דאעש שנותרו בצפון העיר מנהלים קרב הישרדות נואש בכמה שכונות שם. "הם עדיין מסוגלים להילחם – אבל הם אינם מסוגלים עוד לקבוע את גורל הקרב", אמר. "כוחותינו מנהלים את השלב האחרון של הקרב נגד דאעש בא-רקה".

תגיות:דאע"שסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה