חדשות בעולם

קליפורניה בוערת: 10 הרוגים בשריפות ענק; מצב חירום הוכרז במדינה

שריפות ענק משתוללות בשעות האחרונות בצפון קליפורניה, ועד כה גבו את חייהם של עשרה בני אדם בעוד עשרות אלפים פונו מבתיהם. גורמים בטחוניים וכוחות החילוץ: "מדובר בשריפה הקשה ביותר בתולדות המדינה". מצב חירום הוכרז ועוצר הוטל על עיר שלמה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

קליפורניה בוערת: שריפות ענק שמשתוללות החל משעות הלילה בצפון המדינה, גבו את חייהם של עשרה בני אדם, בעוד עשרות אלפים פונו מבתיהם וכמאה מתוכם נפגעו בדרגות שונות, משאיפת עשן. הרקע לשריפות עדיין נבדק, אך כוחות כיבוי גדולים שנמצאים במקום מדווחים כי מדובר באירוע השריפה הגדול בתולדות המדינה, שכולל גם לא מעט דיווחים על נעדרים. 

כ-1,500 בתים ומבני עסקים התכלו להם בשריפה שהולכת ומתפשטת בשטח של כ-320 קילומטרים מסן פרנסיסקו ועד לרדינג. מושל המדינה ג'רי בראון הכריז על מצב חירום, ועוצר אף הוטל על העיר סנטה רוזה מחשש לשודדים. "זו אחת השריפות הקשות ביותר שידעה המדינה מעודה, ואנו צופים כי מספר ההרוגים יילך ויעלה", אמרו נציגים מכוחות הכיבוי. 

ההערכה כעת היא שהיקף הנזק ייאמד בעשרות אלפי דולרים, בפרט אם לא תושג שליטה על האש בקרוב.

לדברי סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, הממשל יסייע לצפון קליפורניה ככל שיידרש, ובכוונתו להעמיד לרשות מושל המדינה את כל האמצעים שיעזרו להם לעבור את הזמנים הקשים הללו. בנוסף שיגר פנס מכתב לנשיא המדינה דונלד טראמפ, ובו ביקש להכריז על השריפה כאסון פדרלי. 

תגיות:הרוגיםקליפורניהשריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה