מעניין

התינוקת מתה, והאם צעקה וביקשה: ’תתעוררי’. מה קרה אחרי שמונה דקות?

"כשלא שמעתי צעקות ובכי, ידעתי מיד שהתינוקת שלי מתה", היא מוחה דמעה סוררת מעיניה, וממשיכה לספר: "כשהרופאים אימתו את תחושתי ואמרו לי שהתינוקת לא שרדה, באותו רגע התחלתי לצרוח בחדר הלידה בייאוש, וביקשתי מהבת שלי שתתעורר. בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם". איך זה הסתיים? קראו בכתבה המדהימה שלפניכם

בקס ובתה ווילו בבית החולים (צילום מסך)בקס ובתה ווילו בבית החולים (צילום מסך)
אא

כשבקס ובעלה מרטין התבשרו כי הם בהריון עם תינוקת, לא היו מאושרים מהם. ההיריון עבר באופן תקין, וההורים הכינו את החדר לבתם הראשונה, תוך התרגשות גדולה. "היו לנו ציפיות מאוד גדולות מההורות שלנו, וחיכינו כבר להיות ברגע הזה שבו נחזיק את התינוקת בזרועותינו וניקח אותה הביתה", משחזרים השניים. 

אלא שבחודש התשיעי, במהלך בדיקה שגרתית אצל הרופא - נפלה עליהם הבשורה כרעם ביום בהיר. "גילינו שהתינוקת שלנו סובלת מבעיות לב, ונאמר לנו שנאלץ לעבור לידה דחופה", מספרת בקס. 

עוד באותו שבוע יילדו אותה הרופאים, אך כאשר התינוקת יצאה לאוויר העולם - בקס ידעה שמשהו לא טוב קורה. "כשלא שמעתי צעקות ובכי, ידעתי מיד שהתינוקת שלי מתה", היא מוחה דמעה סוררת מעיניה, וממשיכה לספר: "כשהרופאים אימתו את תחושתי ואמרו לי שהתינוקת לא שרדה, באותו רגע התחלתי לצרוח בחדר הלידה בייאוש, וביקשתי מהבת שלי שתתעורר. בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם".

במשך שמונה דקות שנדמו כנצח, ירדו הדמעות על פניה של האם העצובה, שהרגישה שעולמה חרב עליה. שמונה דקות שבהן התינוקת 'ווילו' נלקחה למחלקת טיפול נמרץ מבלי שאמה תדע מה עובר עליה שם. שמונה דקות שבהן הייתה ווילו בין חיים למוות, והכף שלה נטתה לבסוף לחיים. "זה היה נס שעד היום הרופאים לא יודעים להסביר. הרופאים ניסו הכל, ודבר לא עזר עד שמישהו הציע לנסות טיפול בהלם חשמלי. זה מה שהחזיר את התינוקת שלי בחזרה לחיים".

מאוחר יותר הסביר אחד הרופאים כי ווילוו סבלה ממה שנקרא 'היפותרמיה מוחית' וכחלק מהטיפול הוכנסה לחממה שתוריד את טמפרטורת גופה, זאת על מנת לוודא שלא נגרם נזק קבוע למוח בשל חוסר חמצן שנגרם לה למשך דקות ארוכות. ווילו קיבלה את הטיפול הזה במשך ארבעה ימים, וכל אותו הזמן הוריה לא יכלו להתקרב אליה. "במשך ארבעה שבועות היא לא יכלה לבכות, כי היו לה הרבה צינורות שהכאיבו לה בגרון והיא לא ידעה איך לבכות. זה מוזר להגיד את זה היום, אבל אז, כל מה שרצינו היה לשמוע אותה בוכה".

אחרי ארבעה ימים בחממה, כשחום גופה התייצב - הודיעו הרופאים שווילו תחלים ממצבה, ותגדל בצורה נורמאלית היות ולא נגרם נזק כלשהו למוחה. אמנם היא ממשיכה להחלים והרופאים הזהירו שהיא עשויה לסבול מבעיות התפתחותיות, אבל היא תינוקת בריאה לחלוטין ואנחנו מודים על כך בכל לבנו. אנחנו יודעים שעוד נכון לנו תהליך, אבל מקדמים אותו בברכה ומקווים שבסופו ווילו תחיה חיים מלאים ושמחים".

תגיות:תינוקותמוותנס רפואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה