סגולות

לא רק לחולי לב: 5 סגולות עם ארבעת המינים, שאסור לכם לפספס

חג הסוכות, כמו גם חגים אחרים במעגל השנה, מביא אל חיינו הזדמנויות למכביר לזכות בישועות שאנו נזקקים להן. לפניכם חמש סגולות מדהימות ובדוקות שקשורות לארבעת המינים, ומפורסמות ביותר בקרב חכמינו ורבותינו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג הסוכות, כמו גם חגים אחרים במעגל השנה, מביא אל חיינו הזדמנויות למכביר לזכות בישועות שאנו נזקקים להן. לפניכם חמש סגולות מדהימות ובדוקות שקשורות לארבעת המינים, ומפורסמות ביותר בקרב חכמינו ורבותינו:

הסגולה הראשונה - לכל הישועות: שמירה והצלחה בכל העניינים

סגולה לכל הישועות לקשור את הלולב עם ההדס והערבה, ולהניח אותם על פתח החדר שבו ישנים - עד לערב פסח. בערב פסח יש לשרוף אותם יחד עם החמץ במדורה המיועדת לכך. 

הסגולה השנייה - ריפוי לחולי לב

בספרים הקדושים מובא כי מי שסובל ממחלות לב, טוב שיאכל אתרוג לאחר החג ואכילה זו היא סגולה לריפוי חולי הלב. 

הסגולה השלישית - להינצל מכל צרה וצוקה

סגולה גדולה לשמירה והצלה מכל צרה וצוקה, היא לשמור את כל ארבעת המינים שבירכו עליהם במקום מיוחד בבית, ולא לזרוק אותם לפח (מובא בספר 'סדר היום').

הסגולה הרביעית - סגולה ללידה קלה להריוניות

נשים הריוניות שרוצות לזכות בלידה קלה 'כתרנגולת' - טוב אם ינשכו את פיטם האתרוג שעליו בירכו בסוכות, מיד לאחר שמחת תורה (אסור בתכלית האיסור לעשות את זה ביום הושענה רבה ושמחת תורה).

הסגולה החמישית - סגולה לעקרות להיפקד בבנים

זוהי אחת הסגולות הידועות לפקידת עקרות, שמרן הגר"ע יוסף זצ"ל הפליג בשבחה בספרו 'חזון עובדיה'. לפי סגולה זו יש לתת לנשים עקרות לטעום מאתרוג שבירכו עליו בסוכות, והמנהג הרווח הוא להכין ריבת אתרוגים ולחלקה בין נשים עקרות.

וכתב מרן הגר"ע יוסף בספרו כך: "אני יודע מעשים שהאתרוג שבירכתי עליו בימי החג ויצאתי בו חובת המצווה, חילקוהו בני ביתי לנשים חשוכי בנים אחר שמונה שנים ושתים עשרה שנה מנישואיהם, ונתנו לכל אחת חתיכה מן האתרוג - ובאותה שנה נפקדו בבנים ובבנות, לחיים טובים ולשלום".

תגיות:סוכותסגולותארבעת המיניםישועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה