חדשות בארץ

חברה שלא תציין יישובים שאליהם אין משלוח – תיקנס ב-45 אלף שקלים

מדובר בהנחיה חדשה של הממונה על הרשות להגנת הצרכן, במטרה למנוע מקרים שבהם צרכן מגלה רק לאחר התשלום כי ייאלץ לשאת בעלויות המשלוח בעצמו

  • י"ג תשרי התשע"ח
(צילום: hutterstock)(צילום: hutterstock)
אא

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הוציא הנחיית ממונה חדשה. על פי ההנחיה, כל בעל עסק אשר מבצע משלוחים, חייב לציין על שלט שיימצא בסמוך לכל קופה, במיקום בולט ובצורה ברורה, את המקומות בארץ שאליהם אין שירותי משלוחים או שאין בהם שירות לקוחות – לרבות אזורי יהודה ושומרון. התיקון לחוק בנושא זה נכנס לתוקף כבר במרץ השנה, אך כעת מתווספת הנחיית הממונה אשר מבהירה מה נחשב ליידוע הצרכן. בחנויות באינטרנט יש ליידע את הצרכן בצורה בולטת וברורה באתר, ובאופן שבו יהיה ברור שהצרכן מקבל את ההודעה לפני ביצוע התשלום.

הסיבה להנחיה החדשה היא פניות של צרכנים, בעיקר מאזור יהודה ושומרון אך גם מאזורים אחרים בארץ, כמו תושבי פריפריה ותושבים בכפרים ערביים, אליהם חברות רבות אינן מבצעות משלוחים משום שהן חוששות מכניסה אליהם, או משום שאין בהם כתובות ברורות. על פי הפניות, הצרכנים מבצעים עסקאות שונות, ורק לאחר התשלום מתוודעים לכך שהעסק אינו מבצע שירותי משלוח למקום מגוריהם, וכי עליהם לשאת בהוצאות השילוח או השירות בעצמם. התיקון לחוק קובע כי בעל העסק חייב ליידע את הלקוח לגבי מיקום השירות לפני ביצוע העסקה בפועל.

ההנחיה החדשה מגיעה בהמשך לתיקון לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים תשס"א-2000. את התיקון הזה יזמה ח"כ שלי מועלם, ועל פיו אסור לעסק להפלות אזורים שונים בארץ במתן שירות או משלוחים, אלא אם כן מדובר בסיבה מסחרית גרידא, כלומר שמתן השירות לאזור אינו משתלם לעסק מבחינה כלכלית. כעת מגיעה ההנחיה החדשה אשר משלימה את הקודמת: אם העסק אינו מספק שירות למקום מסוים, מסיבה חוקית כמובן – עליו לידע בכך את הצרכן.

תגיות:הגנת הצרכןמשלוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה