חדשות בעולם

המניע למסע ההרג בלאס וגאס – טרור או מחלת נפש?

המניעים האמיתיים למסע ההרג הנורא שהתרחש אמש בלאס וגאס עדיין לא ידועים. האם, כפי שטוען ארגון דאעש, התאסלם פאדוק ופעל ממניעי טרור? או האם מדובר בבעיה נפשית?

  • י"ג תשרי התשע"ח
אא

המניעים האמיתיים למסע ההרג הנורא שהתרחש אמש בלאס וגאס עדיין לא ידועים. האם, כפי שטוען ארגון דאעש, התאסלם פאדוק ופעל ממניעי טרור? או האם מדובר בבעיה נפשית?

המניע לרצח ההמוני שהתרחש אתמול בלאס וגאס עדיין אינו ברור. ארגון דאעש קבל, אמנם, אחריות לאירוע – אך גורמים אמריקאים טוענים כי אין שום עדות שהיורה היה קשור לארגון, או לכל ארגון טרור אחר.

מסע הירי בלאס וגאס הוא הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב: 59 אנשים נהרגו במהלך הירי, ולמעלה מ-200 נוספים נפצעו. היורה הוא סטיבן פאדוק, אשר ירה מחדרו שבקומה ה-32 של מלון מנדליי ביי לכיוונם של 20 אלף אנשים שהשתתפו בפסטיבל המוסיקה במקום. רק לאחר מספר דקות ארוכות של ירי פרצו שוטרים אל חדרו. פאדוק ירה גם לכיוונם ופצע מאבטח של בית המלון, ולאחר מכן שם קץ לחייו.

מהו המניע למהלך הנורא הזה? הדבר אינו ידוע. באדוק היה בעברו רואה חשבון, ובעל נכסים רבים. ארגון דאעש פרסם כי פאדוק התאסלם לפני מספר חודשים. הוא אף כונה בהודעות הרשמיות של הארגון "אבו עבדול אל-בר אל-אמריקי". ארגון דאעש טוען כי הירי נעשה בעקבות קריאות של דאעש לפגוע במדינות הקואליציה הבינלאומית.

למעשה, פאדוק לא הופיע בשום מאגר של אנשים החשודים בטרור, ויתכן שהמניע היה בעיות נפשיות כלשהן, שאף הן, נכון לכרגע, אינן ידועות.

פאדוק שילם על החדר במלון ממנו ירה ביום חמישי האחרון. הוא שבר את החלון באמצעות פטיש. חדרניות לא ראו שום דבר חשוד בחדרו לפני הירי, אך השוטרים מצאו בחדרו 23 כלי נשק מסוגים שונים, חלקם רובים אוטומטיים, וכן תחמושת רבה. בחדר היו גם 10 מזוודות – בהן, ככל הנראה, היו ארוזים כלי הנשק אותם הכניס אל המלון.

בשנה האחרונה התגורר פאדוק בעיירה מסקיט שבנבדה – במרחק שעת נסיעה מלאס וגאס. לפאדוק לא היו כל רישומים פליליים – והוא מעולם לא נעצר אפילו בידי שוטרי תעבורה. הוא גם מעולם לא יצר קשר עם הרשויות. עם זאת, בביתו אותרו 19 כלי נשק נוספים, וכן אלפי קליעים וחומרי נפץ אחרים. גם ברכבו נמצאו חומרים המשמשים להכנה של חומרי נפץ.

עם זאת, אין באף אחד מן המקומות הללו שום אזכור למניע כלשהו, או לאידיאולוגיה מסוימת כלשהי. פאדוק גם אינו הטיפוס האופייני שעלול להיות חשוד במעשה שכזה – הוא אינו צעיר – בן 64, לא ידעו על בעיות חברתיות או נפשיות שהיו לו, וכן הלאה.

לפני שעבר לעיירה מסקיט, התגורר פאדוק במספר מקומות אחרים בנבאדה ובקליפורניה. היה לו רישיון ציד וכן רישיון טיס.

בדירתו לא נמצא שום ממצא יוצא דופן. גם כלי הנשק שנמצאו בו אינם מהווים תופעה חריגה בין תושבי האזור. מדינת נבאדה שבארה"ב ידועה בהקלות שלה בנושא כלי נשק. אנשים רבים מורשים לשאת נשק – והם אף אינם מחויבים ברישום במאגר של בעלי כלי נשק.

אחיו של היורה, אריק פאדוק, אמר כי הוא ומשפחתו המומים מן האירוע, וכי לא היו לכך כל סימנים מקדימים. לדבריו, אחיו לא היה מעורב או מקושר לשום ארגון, פוליטי או דתי. השיחה האחרונה בין האחים התקיימה לאחרונה בהודעות טקסט, בהן שאל פאדוק לשלום אמם, שהחשמל בביתה נותק בעקבות ההוריקן "אירמה". פאדוק שוחח עם אמו לפני כשבועיים.

אביו של היורה, בנג'מין פאדוק, היה שודד בנק מפורסם, ואף היה ברשימה של עשרת המבוקשים ביותר של ה-FBI. הוא מת לפני מספר שנים.

תגיות:לאס וגאסטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה