פיתוח האישיות

"אני רוצה לחיות": החלטתו של אברי גלעד לשנה החדשה - מרגשת את הרשת

פוסט שפרסם אברי גלעד לפני יום כיפור, עשה לו כנפיים והפך לויראלי - אך לא משום כך בחרנו להביא אותו להנה, כי אם משום חשיבות ההחלטה הטובה שקיבל לשנה החדשה. באיזו החלטה מדובר? קראו בכתבה החשובה שלפניכם

אברי גלעדאברי גלעד
אא

פוסט שפרסם אברי גלעד לפני יום כיפור, עשה לו כנפיים והפך לויראלי - אך לא משום כך בחרנו להביא אותו להנה, כי אם משום חשיבות ההחלטה הטובה שקיבל לשנה החדשה. "במוצאי השבת שעברה ישבנו בגינה אני וחבריי, וכמדי שבוע למדנו תורה, שתינו יין ועישנו. אחד עישן מקטרת, שניים סיגריות רגילות, ארבעה גלגלו טבק והיה נדמה להם שהם מנצחים את המערכת ואני, שבמשך שנים עישנתי חפיסה ביום ובשנים האחרונות מסתפק בהרבה פחות - עישנתי את ה...'אייקוס' - סיגריה אלקרטונית".

גלעד מתאר כיצד תוך כדי לימוד התמלאה אט אט המרפסת בעשן מחניק, ואשתו מיהרה להגיף את החלונות בבית כדי שהעשן לא ייכנס פנימה ו"יחנוק אותה ואת הילדות". 

ופתאום, זה הגיע: "נפלט לי בקול: 'אולי נפסיק לעשן?'".

אחד החברים חשב שגלעד מתכוון להפסיק לעשן ברגע זה, בשיעור. אך גלעד מיהר להסביר: "נפסיק לעשן בכלל..."

 

"אומר את זה בגלות - בא לי לחיות. אני רוצה לראות את בנותיי הקטנות גדלות"

אז השתררה דממה. "עשיתי הצבעה וכל המעשנים, חוץ ממכור כבד אחד, הצביעו בעד. מאז עבר שבוע, ואני לא מעשן אפילו את מעט הטבק שהרשיתי לעצמי לעשן. ולא רק אני לא מעשן, כולנו לא מעשנים. אנחנו לא לבד ולכן אנחנו יותר עמידים בפני נפילות, אני מקווה. מה קרה לכל אחד במהלך השבוע - את זה נברר הערב, אבל אני בטוח שמדובר בחבר'ה גיבורים שלא נפלו ולו פעם, ושאם נפלו, ידעו גם איך לקום".

למרות שאין מדובר בניסיון קל, גלעד וחבריו נחושים בדעתם להצליח - אבל הצלחה 'מקומית' של קבוצת התמיכה הקטנה שלהם, כנראה שלא מספיקה לו לגלעד. "אז אמרתי לעצמי: 'למה שזה יישאר בקרב 15 החברים שלי?'. גם אתם חברים שלי, ובוודאי שאני אשמח לתת לכם מעט מהתמיכה שיש פה בקבוצה כדי להעיף את ההרגל המעאפן הזה מחיינו. אומר את זה בגלוי - בא לי לחיות. אני רוצה לראות את בנותיי הקטנות גדלות, ואין לי עניין להיות בבת מצווה שלהן בעוד 8 שנים - כשאני מחובר לבלון הנשמה או משהו 'מדכא' אחר. 

"אני חושב שזה קל, ולא צריך שום שיטה ושום החלטה גדולה. להפסיק עכשיו, בזה הרגע - אפילו בלי סיגריה אחרונה. להפסיק לכבוד השנה החדשה, וזהו. אם אתם רוצים להצטרף, אשמח בחברתכם המעצימה. בואו נפסיק ביחד לפגוע בעצמנו, בקרובינו, בעולם".

תגיות:העצמה אישיתאברי גלעדעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה