חדשות בעולם

"תפתחו את הקבר שלי, ותראו שאני לא שם": הסיפור ההזוי שמטלטל את ספרד

כשהבירוקרטיה בספרד מתעלה על עצמה: הרשויות טוענות שהאישה מתה, והיא מנסה כבר שבע שנים להוכיח שהיא בחיים. "תפתחו את הקבר שלי, ותראו שאני לא שם. אני בחיים, מה עוד אתם רוצים שאעשה כדי להוכיח את זה?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשהבירוקרטיה בספרד 'מתעלה' על עצמה, ומשכנעת אנשים חיים שהם בעצם מתים: סאגה בירוקרטית שהתחילה בשנת 2010, מסרבת להסתיים. גם היום - שבע שנים לאחר שחואנה אסקוארדו עשתה כמעט הכל כדי להוכיח לרשויות שהיא בחיים ולא מתה כפי שנטען אז, הרשויות פשוט מסרבות להרפות ממנה ודבקות בגרסתן כי מדובר באישה שמתה. 

הסיפור ההזוי הזה מתחיל במאי 2010, כאשר אישה בעלת שם זהה ותאריך לידה זהה לזה של אסקוארדו - הלכה לעולמה.

שבע שנים במלחמה מול הממסד שבע שנים במלחמה מול הממסד

טעות של אחד הפקידים ב'ביטוח הלאומי' הספרדי, גרמה לכך שהשם הזה נמחק כליל מהמערכת ועל הדרך הרג גם את האישה השנייה בת ה-53, שהיא כאמור עדיין בחיים. את הטעות המזעזעת גילתה אסקוארדו לגמרי 'במקרה', כאשר הוצרכה לחדש את רישיון הנהיגה שלה. "זה הגיע למצב שאני לא יכולה לעשות שום פעולה תחת השם הזה. לא לחדש רישיון, לא לקבוע תור לרופא ולא לקבל שירות בבנק. מה עוד אתם רוצים שאעשה כדי להוכיח לכם שאני עדיין בחיים, ואני לא אותה אישה שקברתם ושאתם טוענים שהיא מתה? מצדי תפתחו את הקבר שלי, ותראו שאני לא שם", קוראת אסקוארדו. 

בימים אלו עוסקת אסקוארדו בהחתמת עצומה שקוראת לרשויות לפתוח את הקבר שלטענתם בו היא קבורה, ולבצע בדיקת דנ"א שתוכיח סופית את האמת שלה. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה