חדשות בעולם

סכום שיא בנכסיהם של עשירי העולם: 63.5 טריליון דולר

בכל העולם ישנם 16.5 מיליון אנשים שהונם העצמי מוערך ביותר ממיליון דולר. רובם נמצאים במקומות כמו ארה"ב, סין ועוד

  • י"א תשרי התשע"ח
תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

מחקר של חברת הייעוץ העומית קאפג'מיני מראה כי מספר המיליונרים בעולם עלה בשנה האחרונה ב-8 אחוזים, והוא עומד כיום על 16.5 מיליון אנשים. ההון המוערך של כולם יחד עומד על מספר שיא של 63.5 טריליון דולר. אם הקצב הזה יימשך, הונה של האוכלוסייה הזו יגיע ל-100 טריליון דולר עד לשנת 2025.

ההגדרה של ההון העצמי על פי חברת קאפג'מיני היא נכסים להשקעה – לא כולל מגורים עיקריים של האדם, חומרים מתכים ומוצרי אספנות. כאמור, ההון הזה נמצא אצל 16.5 מיליון אנשים בשווי של מיליון דולר או יותר.

בשנה האחרונה הפכו 1.15 מיליון איש למיליונרים. מרבית המיליונרים נמצאים בארה"ב, ביפן, בגרמניה ובסין – בארבע המדינות הללו יחד נמצאים כשני שלישים מן המיליונרים בעולם.

בשנה שעברה היו בארה"ב 4.66 מיליון מיליונרים, ואילו השנה מספרם עלה ל-4.8 מיליון. בסין היו בשנה שעברה מעט יותר ממיליון מיליונרים, והשנה – 1.13 מיליון. ברוסיה עלה מספר המיליונרים ב-20%, בעיקר בזכות עלייה במדדי המניות הרוסיות. צרפת הגיעה השנה לחמישייה הראשונה מבחינת מספר המיליונרים במדינה, בעיקר בגלל ההתאוששות בשוק הנדל"ן שלה, והיא עקפה בכך את בריטניה. שבדיה הגיעה השנה לרשימת 25 המדינות המובילות מבחינת מספר המיליונרים, ועקפה בכך את סינגפור.

על פי הסקרים, המיליונרים ברחבי העולם מחזיקים 31.1% מן ההון העצמי שלהם במניות, זאת לעומת 24.8% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסה הקבועה של המיליונרים נותרה יציבה (18%), ואילו המזומנים שלהם, שעמדו בשנה שעברה על 23.5%, עומדים השנה על 27.3%.

תגיות:נכסיםהון עצמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה