בריאות ותזונה

הכירו את רפורמת טיפות החלב: שדרוג בכח האדם וצמצום זמן ההמתנה

רפורמת טיפות הלב: הפעלה ותחזוק על ידי קופות החולים והעיריות, שדרוג כוח האדם, חיזוק התשתיות ומעבר למבנים חדשים

  • י"א תשרי התשע"ח
אא

הוועדה שמונתה לבדוק את תפקודן של טיפות החלב הגישה את המלצותיה למשרד הבריאות. הבוקר (ראשון) פרסם העיתון 'ידיעות אחרונות' את המלצותיה העיקריות של הוועדה.

עיקרי ההמלצות הם: טיפות החלב יופעלו ויתוחזקו על ידי קופות החולים והעיריות ברחבי הארץ. המהלך צפוי להיכנס לתוקף באופן הדרגתי, במשך כמה שנים. טיפות החלב החדשות ישקיעו כל הזמן בהכשרת כוח אדם ובתשתיות.

עוד המליצה הוועדה כי הסניפים יוקמו בתוך מרכזים קהילתיים או בסמוך להם, כדי להקל על ההורים להגיע אליהם. כמו כן, השירות בכל סניף יינתן לכל מבוטחי קופות החולים, ולא רק למבוטחי קופת החולים המפעילה אותם.

על פי ההמלצות, קופות חולים ועיריות שירצו להפעיל טיפות חלב יגישו את הצעותיהן למשרד הבריאות, והוא שיקבע מי הכי מתאים למשימה. תקופת הזיכיון תינתן לחמש שנים. בסיומה יבחן משרד הבריאות האם להאריך את החוזה, בהסתמך על היכולת שגילה המפעיל.

במקומות לא רווחיים, שבהם לא יוגשו הצעות, יינתן פיצוי למי שיפתח בהם סניפים. אם למרות זאת אף אחד לא יהיה מעוניין, יפעיל במקומות אלה משרד הבריאות את טיפות החלב.

עוד נקבע כי מתמחים ברפואת ילדים יקבלו את הכשרתם בסניפי טיפות החלב. הוועדה ציינה את הסיבה לכך: סגל רופאי טיפות החלב הולך ומצטמצם. גילם הממוצע הוא 56.3, ורק לכ-42% מהם יש מומחיות מוכרת ברפואת ילדים.

הוועדה שמונתה לבדוק את יעילותן של טיפול החלב התכנסה לפני כמה חודשים נוכח מצבם העגום של מאות סניפי טיפות החלב הפזורים ברחבי הארץ: המבנים מיושנים, התשתיות רעועות, כוח האדם מצומצם, והתורים ארוכים מאוד.

"אנו מאמינים כי הדרך להגיע לטיפת החלב האידיאלית איננה על ידי הריסת הקיים אלא דרך שינויים הדרגתיים שינצלו את היתרונות הרבים ואת הניסיון העצום והמפואר שנצבר בהפעלת טיפות החלב", כתבו חברי הוועדה בדו"ח הסיכום.

תגיות:טיפת חלבקופת חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה