חדשות בארץ

בשורה משמחת: דוברות המשטרה מפסיקה את חילולי השבת

משטרת ישראל החליטה להפסיק את חילולי השבת ומועדי ישראל בדוברות המשטרה, ורעננה את פקודת מטא"ר בנושא שמירת השבת

  • ז' תשרי התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משטרת ישראל קבלה החלטה להפסיק את חילולי השבת, ולא להוציא הודעות דוברות ויח"צ בשבתות ובחגי ישראל. ההחלטה התקבלה בעקבות תלונה של "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית", כאשר לטענתה, הפרסום של הודעות יחצ"ניות, שאינן מיועדות להצלת חיים בשבתות ובחגים, מפרה את חוקי המדינה, כמו גם את פקודות מטא"ר של המשטרה.

התלונה הוגשה לפני מספר חודשים, במהלכם סירבה דוברת המשטרה, מירב לפידות, להגיב לדברים – ואף התראיינה בשבתות באולפן טלוויזיה. אולם כעת הודיע הרב הראשי של המשטרה, נצ"מ רמי ברכיהו, לעורכת הדין של "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית", כי מערך הרבנות של המשטרה יחד עם גורמים נוספים במשטרה עובדים על עדכון של פקודת מטא"ר בנושא של שמירת השבת במשטרה.

רב המשטרה כתב בהודעה כי לאחר שהעבודה על פקודת מטא"ר תסתיים, היא תועבר לאישור של גורמים רלוונטיים במשטרה, ולאחר שיתקבלו האישורים – יחודדו הנהלים במשטרת ישראל לגבי שמירת השבת, ובפרט בדוברות המשטרה. ההנחיות המדוברות יהיו דומות לאלו הקיימות בצה"ל, והן גם יקלו על האפשרות לקלוט שוטרים שומרי תורה ומצוות. רב המשטרה אמר כי אין לו ספק כי דוברות המשטרה תפעל על פי ההנחיות של רבנות המשטרה.

בתקופה האחרונה אכן נשמרו הנהלים, אך מכיוון שלא היתה הבהרה ברורה של ההנחיות, רב המשטרה החליט שלא לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד מי מדוברות המשטרה שהפר את הפקודות הללו.

ההוראות המחודשות יתירו פרסום של הודעות דוברות רק במקרי חירום אשר מיועדים להצלת חיים – איתור נעדרים למשל. הודעות אחרות יפורסמו רק עם צאת השבת.

"התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית" הגיבה על הדברים לאתר חרדים 10, ואמרה כי ישנה תופעה מתגברת של חילולי שבת של דוברים רשמיים במוסדות המדינה, וכי בשורות התנועה ישנה שמחה על כך שמשטרת ישראל החליטה להפסיק את המצב אשר פוגע בצביון היהודי של המדינה. "השבת היא יום המנוחה של עם ישראל ושל מדינת ישראל. עלינו לחזק את מעמד השבת", אמרו בתנועה, והוסיפו כי התקווה היא שהקו הברור של המשטרה יחלחל גם לגופים ציבוריים וממלכתיים אחרים במדינה.

תגיות:חילול שבתמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה