חדשות בארץ

הרמטכ"ל קיצר את מאסרו של אלאור אזריה ב-4 חודשים

מאסרו של אזריה יקוצר משנה וחצי לשנה וחודשיים. אזריה הודה לרמטכ"ל, ושב ואמר כי פעל מתוך תחושת סכנה

  • ז' תשרי התשע"ח
אא

 

מאסרו של אלאור אזריה יקוצר ב-4 חודשים, בעקבות החלטתו של הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט. אזריה, שהחל לרצות את עונשו בחודש שעבר, ירצה בפועל שנה וחודשיים של מאסר, במקום שנה וחצי, והוא ישוחרר מהכלא בתחילת חודש אוקטובר 2018.

אלאור אזריה הורשע לפני כחצי שנה, לאחר שירה במרץ 2016 במחבל מנוטרל. את עונשו, כאמור, החל לרצות לפני כחודש – לאחר סדרה של ערעורים ודחיות. אזריה הגיש בקשה לרמטכ"ל להמתקת עונשו, וכעת הגיעה תשובתו של הרמטכ"ל, ועונשו, אכן, יקוצר בארבעה חודשים.

בהחלטת הרמטכ"ל נכתב כי התנהגותו של אזריה היתה פסולה ונגדה את פקודות הצבא וערכי צה"ל. עוד נכתב כי בקבלת ההחלטה נלקחה בחשבון העובדה שאזריה לא הביע חרטה על מעשו ולא קבל עליו אחריות. עם זאת, כתב הרמטכ"ל כי מצא לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים, תוך מחשבה על עברו של אלאור אזריה כחייל לוחם בזירה מבצעית.

את ההודעה על קיצור עונשו קיבל אזריה בזמן ביקור של בני משפחתו בכלא. בתגובה, הוא הודה לרמטכ"ל על קיצור עונשו, אך אמר גם כי הוא מצטער על שהפרקליטות הצבאית המליצה שלא לקצר את עונשו כלל. הוא הגיב לדבריו של הרמטכ"ל אודות החסד והרחמים, ואמר כי יש לזכור שבאויבינו אין חסד ורחמים. "הם תאבי רצח ומלאי שנאה", אמר.

אזריה שב ואמר כי פעל מתוך תחושה של סכנה, וכי פעל על פי הציווי "הבא להורגך – השכם להורגו". הוא ציין את הפיגוע בהר אדר אתמול ופיגועים נוספים, ואמר כי המחבלים מלאי שנאה, בעוד היהודים מקדשים את החיים ורוצים שלום. הוא סיים את דבריו באומרו כי ימשיך לרצות את עונשו בראש מורם, וכי הוא מתפלל לבורא עולם, מתיר אסורים, שישיב אותו במהרה למשפחתו.

לפני ראש השנה התראיין הרמטכ"ל אייזנקוט לאתר ynet, ואמר כי פעילות צה"ל במקרה של אזריה היתה מקצועית וערכית. הוא התייחס למספר נקודות שנויות במחלוקת במהלך משפטו של אזריה, וטען כי בדיעבד, לא היה צורך להביאו אזוק, ולא היה צורך להכניס סעיף של חדש לרצח במשפטו. שני הנהלים הללו כבר בוטלו במשפטים אחרים של חיילים שנעצרו על עבירה בנסיבות מבצעיות. איזנקוט אף הביע צער על שהאירוע של אלאור אזריה נוצל על מנת לנסות להשיג תמיכה ופרסום, ולהשפיע על הערוצים הפיקודיים והמשפטיים.

תגיות:אלאור אזריהמאסר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה