חדשות בארץ

המחבל כתב לאשתו: "אין לך קשר לפיגוע; הייתי בעל גרוע"

שירות הביטחון הכללי עוסק בשעה זו בחקירת הפיגוע הקשה בהר אדר. מתברר כי המחבל, אב לארבעה ילדים, נהג להכות את אשתו עד שברחה לירדן

  • ו' תשרי התשע"ח
המחבל נימר מחמוד אחמד ג'מל (צילום: מתוך פייסבוק)המחבל נימר מחמוד אחמד ג'מל (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני הוא נמר מחמוד אחמד גמל, בן 37, אב לארבעה ילדים, בעל היתר עבודה בהר אדר.

בשירות הביטחון הכללי חוקרים את הפיגוע, ומוסרים כי למחבל היו ''בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות, בכלל זה בעיות של אלימות במשפחה''. אשתו של המחבל ברחה לירדן לפני מספר שבועות והשאירה אותו עם ארבעת ילדיהם.

על פי הדיווח ב"כאן ב'", המחבל הותיר צוואה שבה כתב לאשתו ''כשתקומי בבוקר תראי את התמונה הזאת כדי להשקיט את מצפונך. היית אישה טובה ואם רחומה ואני הייתי בעל גרוע. אני אומר זאת בדעה צלולה: לאשתי אין שום קשר למה שהולך לקרות מחר''.

בשעה זו פועלים כוחות צה"ל והשב"כ בתוך הכפר בית סוריכ שבו התגורר המחבל. הכוחות אינם מאפשרים לפי שעה לתושבי הכפר לצאת ממנו.

בחמאס שיבחו את הפיגוע ואמרו: "הפיגוע הבוקר הוא חלק מאינתיפאדת ירושלים נגד כל הניסיונות לייהד את העיר. ירושלים היא מוסלמית ובניה יקריבו את חייהם למענה".

בארגון הג'יהאד האסלאמי בעזה אמרו: "הפיגוע היום הוא תגובה מעשית על ניסיונות הימין הציוני החוזרים ונשנים להשתלט על הר הבית".

בפיגוע הקשה שלושה נרצחו ואחד נפצע באורח קשה. הלוחם שנרצח הוא סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, בן 20 מבאר יעקב. סולומון התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. סולומון הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

אחד משני המאבטחים שנרצחו הוא יוסף עותמאן, בן 25 תושב אבו גוש, ששירת בעבר במשמר הגבול. סמ''ל גברייה הי"ד יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין בבאר יעקב. שמו של המאבטח השני עדיין לא הותר לפרסום.

הפיגוע התרחש הבוקר בשעה 07:14, כאשר המחבל הגיע לעמדת הבידוק בשער האחורי של הישוב הר אדר במטרה להיכנס לתוך שטחי היישוב ולעבוד בו עם פועלים פלסטינים נוספים שמחזיקים בהיתרי עבודה.

עוד טרם כניסתו למעבר הבידוק, עת עמד בשטח הפלסטיני, עורר המחבל את חשדם של הלוחמים והמאבטחים אשר הורו לו לעצור.

בשלב זה פתח המחבל את חולצתו, שלף אקדח שהיה ברשותו, וירה מטווח קצר לעבר המאבטחים והלוחמים. לוחמת, לוחם מג"ב ורכז הביטחון של הר אדר ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו.

תגיות:הר הדרמחבלפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה