מעניין

פוסט של חולת פסוריאזיס עושה שמות ברשת - לא תאמינו מדוע 

חולת פסוריאזיס בת 31 שעברה ניתוח קשה - בסך הכל ביקשה להתחדש בתספורת לשיפור מצב רוחה. אולם דבר לא הכין אותה לתגובה המזעזעת של הספרית

בעיגול: ג’וליה אפודקה ליין (צילום מסך)בעיגול: ג’וליה אפודקה ליין (צילום מסך)
אא

פסוריאזיס היא הפרעה דלקתית כרונית, שגורמת להופעת קשקשים אדומים וגירויים שונים על העור. בשנת 2013 דווח כי 7.4 מיליון מבוגרים אמריקאים סובלים מההשפעות שלה, אם כי אין מדובר במחלה מדבקת. 

זו בדיוק הסיבה שג'וליה אפודקה ליין בת ה-31, הייתה בהלם וחשה מושפלת - כאשר ביקשה לקצץ את שיערה באחת המספרות באזור מגוריה. "במשך שנים סבלתי מפסוריאזיס, אבל אחרי ניתוח שעברתי להקלה על הסימפטומים שלה, החלטתי שהגיע הזמן להתחדש בתספורת קצת אחרת. עברתי תקופה קשה ואיבדתי לגמרי את הביטחון שלי, וחשבתי שזה יוכל לעזור לי להתמודד".

אולם כשאך התיישבה ג'וליה בסלון לעיצוב שיער בטוסקלוסה אלבמה - התנפצה תוכניתה לאלפי רסיסים. "הספרית הרימה את השיער שלי והסתכלה על הקרקפת. כשהיא ראתה את הפצעים שעליה, היא מיד הזיזה את ידה, עיוותה את פניה בתנועת גועל ושאלה אותי אם זה מידבק. הסברתי שיש לי פסוריאזיס ושזה לא מדבק, אבל נשברתי. רצתי החוצה בוכה, ולא יכולתי להירגע. הרגשתי כל כך מושפלת באותו רגע", כותבת ג'וליה בעמוד הפייסבוק שלה. "הספרית הזו גרמה לי להרגיש כאילו עשיתי משהו לא בסדר, או שמשהו לא בסדר אצלי".

עד מהרה עשה לו הפוסט של ג'וליה שמות ברשת, והיא זומנה למספר ראיונות בתקשורת המקומית. "הכי פוגע היה שהסלון הסביר לעובדיו שיש להם זכות לסרב ללקוח אם הם מרגישים שהבריאות שלהם נמצאת בסיכון. אני יכולה להבין את זה, אבל מה התירוץ לא לספר אותי ולא לגעת בי, כשהמחלה שלי לא מדבקת?".

כשנשאלה לאיזו התנהגות הייתה מצפה מאותה ספרית, ענתה ג'וליה מיד: "אנחנו אף פעם לא יודעים מה עובר על מישהו אחר, ולכן צריכים לחשוב לפני שאנחנו אומרים או עושים משהו טיפשי. במיוחד אם אתה משרת את הציבור והתפקיד שלך הוא לחייך ולהיות נחמד. אותה ספרית לא ידעה שעברתי ניתוח ושאותו יום היה הפעם הראשונה מזה הרבה זמן שיצאתי מהבית. אני בת 31 אבל משתמשת במקל הליכה, למרות שלפני הניתוח השתמשתי בהליכון וזה כן אומר שהמצב שלי השתפר. 

"ודווקא בגלל שהיא לא יכלה לדעת את כל זה, כל מה שרציתי ממנה זה שהיא תהיה נחמדה. לא יותר ולא פחות מזה", מסכמת ג'וליה.

ומה אתם חושבים על כך?

תגיות:חוליםאפליהפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה