חדשות בריאות

מהשבוע הבא: תוכלו להתחסן נגד שפעת גם ב... בית המרקחת

רוקחים שעברו הכשרה יוכלו לחסן בעצמם את האוכלוסיה נגד שפעת למטופלים מעל גיל 18. המטרה: להקל על העומס בקופות החולים

  • ד' תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות בנוהל חדש: רוקחים שעברו הכשרה יורשו לחסן בעצמם נגד שפעת. המטרה: להקל על העומסים הצפויים אצל אחיות קופות החולים.

על פי הנוהל, החל מהשבוע הבא יתאפשר מתן חיסון בבית מרקחת למטופלים מעל גיל 18 שנים, פרט לחולים הסובלים מאסתמה או רגישויות לביצים או לחומרים המצויים בחיסון לשפעת.

החיסון יוענק רק על ידי רוקחים שעברו הכשרה מתאימה לכך, ובתנאי שבבית המרקחת יש חדר סמוך ובו מיטה, למקרה שהמחוסן יזדקק למנוחה או לטיפול לאחר החיסון.

עם נתינת החיסון, הרוקחים יתבקשו למלא את פרטי המתחסן, לתשאל אותו על מצבו הבריאותי הכללי, לתעד את מתן החיסון ומצבו של המתחסן לאחר קבלתו. פרטי המתחסנים יועברו למשרד הבריאות וישמרו במחשב.

מבצע חיסוני השפעת יתחיל בימים הקרובים, כשלאחרונה חוסנו כבר חלק מהאוכלוסיות בסיכון גבוה. אוכלוסיות בסיכון כוללות תינוקות, ילדים, נשים הרות, חולים כרוניים וקשישים.

חשוב להבין כי שפעת שונה לחלוטין מהצטננות מבחינת הפעולה בגוף, אם כי לעיתים התסמינים דומים. הצטננות היא המחלה השכיחה ביותר בעולם, והיא נגרמת מווירוס רינו-וירוס. ההדבקה נעשית באמצעות רסיסי רוק ונזלת, ולאחריה מתחיל הנגיף להשתכפל בתוך 12 שעות. המחלה מתחילה לתת את אותותיה בהדרגה במהלך חמישה ימים מההדבקה הראשונית.

תסמיני השפעת לרוב קלים וכוללים בעיקר נזלת צלולה, עיטוש וגרון כואב. במקרים קשים יותר עשויים להתלוות סימני עייפות, חולשה, כאב ראש, איבוד תיאבון וכאבי שרירים. בניגוד לשפעת, הצטננות איננה מלווה בחום. אין כל מרפא להצטננות מלבד מנוחה, תרופות להקלת נזלת ואף סתום, שתייה מרובה ושמירה על היגיינה.

כדי למזער את סיכויי ההדבקה משפעת כדאי להקפיד להתעטש אל המרפק ולא אל כף היד. בנוסף, מומלץ לחטא את הידיים, הצעצועים והידיות, גם לאחר היציאה מהשירותים וגם לאחר התעטשות.

תגיות:בריאותחיסוןשפעתבית המרקחת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה