חדשות יהדות

מנחת הטלוויזיה ריגשה המונים: "התפיסה שלי על החרדים השתנתה כשפגשתי את חילי"

"נכון שיש קיצוניים 'כאן' ו'שם', אבל זה לא חלק הארי. הם השוליים שנהפכים בעינינו לכלל כי הם אלה שאנחנו פוגשים בחדשות. הבעיה שלנו היא הבורות, שיוצרת פחד"

  • ד' תשרי התשע"ח
קורין גדעון - מימין ומשפחת סורוצקין (צילומסך: אינסטגרם)קורין גדעון - מימין ומשפחת סורוצקין (צילומסך: אינסטגרם)
אא

קורין גדעון, מנחת טלוויזיה ישראלית, פרסמה בערב ראש השנה פוסט נרגש בו היא חושפת את דעתה על החברה החרדית מהקצה אל הקצה, ומביעה תקווה לחברה מאוחדת יותר.

"הלוואי שהשנה נפסיק לפחד אלה מאלה. כאב לי כל כך לראות את האלימות בהפגנת החרדים השבוע. כאב לי על האלימות המיותרת שנובעת נטו מזה שהחברה שלנו מפולגת ושהיא תמשיך להיות כזאת אם לא נראה באחר, שונה ככל שיראה מאיתנו, קודם כל בן אדם – ובכך, ממילא, דומה לנו", כותבת גדעון.

"יש לי זווית אישית פה: גדלתי בבית חילוני לגמרי. כן עם זהות יהודית וכן עם מודעות למסורת, אבל תכלס, מעולם לא דיברתי באמת בארבע עיניים עם אדם חרדי. כל התפיסה שלי לגבי החברה החרדית (וגדלתי בבית פלורליסטי, דמוקרטי ומעורב חברתית) התבססה על איך ש'אנחנו החילונים' רואים את החרדים ועל איך שהם מוצגים לרוב בתקשורת: כופי דת שמתחמקים מנשיאה שווה בנטל ושחיים 'על חשבוננו'".

"ואז פגשתי את חילי, שגדל בבית חרדי ליטאי, אחד מ-14 ילדים", ממשיכה גדעון לתאר כיצד השתנתה התפיסה שלה על החברה החרדית. "כשנסעתי לפגוש את ההורים שלו בפעם הראשונה, זיהיתי את אבא שלו מהאוטו והתחלתי לבכות. זה לא היה רציונלי כמובן, אבל המראה של אדם חרדי, מזוקן, עם חליפה וכובע, נראה לי כל כך רחוק ממני ולכן גם כל כך מפחיד. ברגע שנכנסתי לבית משפחת סורוצקין הבנתי שרב הדומה על השונה. פגשתי הורים מדהימים וחמים שאוהבים ושדואגים הכי בעולם לילדים שלהם, ממש כמו ההורים החילונים שלי. בעצם, כמו כל הורה 'נורמלי'.

"ואל תשאלו, יש 'להם' אפילו חוש הומור. הצחוקים בארוחות שבת זה משהו משהו. 'הם' עסוקים באותם דברים ש'אנחנו' עסוקים בהם: הורות, עבודה (כן הם עובדים!), חופשות, אופנה, יוקר המחייה... אז מה הפלא שמהר מאד, הפכו ה'אנשים האלה' למשפחה שלי. הם כיבדו אותי וגרמו לי להרגיש בבית מהרגע הראשון וזה היה עבורי שיעור עצום בקבלה".

גדעון ממשיכה בדבריה. "אם פעם הייתי רואה דתיים/חרדים ברחוב וחשה ניכור ומודה שלפעמים גם סלידה, היום, אני רואה בהם אחים ואחיות שלי. כי ככה נראית חלק מהמשפחה שלי היום ואני אוהבת אותה כל כך! היום, אני מתביישת בכך שלא ניהלתי שיחה אמיתית עם אדם חרדי עד גיל מאוחר כל כך והבעיה היא בשני הצדדים, כי גם 'שם' גדלים רחוק מ'כאן'. נכון שיש קיצוניים 'כאן' ו'שם', אבל זה לא חלק הארי. הם השוליים שנהפכים בעינינו לכלל כי הם אלה שאנחנו פוגשים בחדשות ושם, לרוב, נגמר הממשק 'בינינו' ל'בינם'".

"הבעיה היא בורות", קובעת גדעון. "בורות יוצרת פחד, כי אנחנו מפחדים מהשונים מאיתנו. פחד מוביל לחיכוכים אלימים כמו בהפגנה השבוע. אגב, זה נכון גם לגבי יתר הסכסוכים שאנחנו חיים יום יום".

גדעון מסיימת את דבריה באיחול לחברה מאוחדת: "אז אני מאחלת לנו, לשנה החדשה, שנלמד להבין שאין כזה דבר 'אנחנו' או 'הם' ושנתעלם מהקולות המשסעים בחברה שלנו. אם נראה זה בזה בני אדם בראש ובראשונה, נגלה שאנחנו בכלל לא שונים ונרוויח מלא אנשים טובים ואהבת חינם. חג שמח".

תגיות:טלוויזיהאחדותחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה