עובדות שלא ידעתם

כמה זמן לקח לממציא הקובייה ההונגרית לפתור אותה? שבע עובדות שאולי לא ידעתם

וגם: באיזה צבע נראית שקיעת השמש על המאדים, למה קוראים לאוזניית הבלוטות' בשמה, ומה כמעט קרה לחברת פייסבוק בשנת 2005? שבע עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם

  • כ"ח אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש... לממציא הקובייה ההונגרית, ארנו רוביק, לקח חודש שלם לסדר את הקובייה כמו שצריך? השיא העולמי היום, לעומת זאת, עומד על 5.5 שניות.

2. האם ידעתם ש... הצווארון בחולצות גברים לבנות היה פעם חלק נפרד מהחולצה? מכיוון שזה החלק המתלכלך ביותר וכדי לחסוך בהוצאות כביסה הצווארון היה מתכפתר לחולצה ומוחלף לפי הצורך בצווארון נקי חדש.

3. האם ידעתם ש... אפשרות החיפוש 'יותר מזל משכל' שנותן גוגל עולה לחברה יותר מ-110 מיליון דולרים לשנה? הסיבה לכך היא שאחוז אחד מכלל החיפושים ברשת נעשה דרך האפשרות הזו – ועוקף את כל הפרסומות.

4. האם ידעתם ש... שקיעת השמש על המאדים היא בצבע כחול? במאדים האטמוספרה דלילה בהרבה מאשר בכדור הארץ ולכן אור השמש כמעט ולא מתפזר והשמים שם נראים תמיד כהים. רק לקראת השקיעה מעט אור כחול מתפזר לצדדים וצובע את השקיעה בצבע כחול.

5. האם ידעתם ש... בשנת 2005 ניסה מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק, למכור את החברה שייסד תמורת 75 מיליון דולרים? הוא נכשל, עם זאת, וכיום החברה שווה...435 מיליארד דולרים.

6. האם ידעתם ש... אוזניית הבלוטות' קרויה על שם דמות היסטורית? הדמות המדוברת היא המלך הראלד בלוטות' שחי במאה העשירית ואיחד את נורבגיה ודנמרק למדינה אחת.

7. האם ידעתם ש... יש תת-התמחות בפסיכולוגיה הנקראת 'פסיכולוגיה של עושר'? הפסיכולוגים הללו מועסקים לא פעם על ידי בנקים ועוזרים ללקוחות אמידים להתמודד עם העושר שלהם. לזה, כנראה, קוראים 'צרות של עשירים'.

 

 

תגיות:עובדות שלא ידעתםקוביה הונגרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה