חדשות בארץ

מבצע לאיסוף נשק לא חוקי במגזר הערבי נחל אכזבה

רק 14 אקדחים הוחזרו במסגרת המבצע. התושבים טוענים כי אין אמון בדרכה של המשטרה, וכי אין מאבק מספק בפושעים בערים השונות

  • כ"ז אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשרד לביטחון פנים ערך מבצע לאיסוף נשק בלתי חוקי במגזר הערבי, בשיתוף עם המשטרה – אך נחל אכזבה: רק 14 אקדחים הוחזרו במסגרת המבצע, ועמם גם שני רימונים ומעט תחמושת. גם זביל של טיל לאו הוחזר.

במשטרה ציינו כי חלק מכלי הנשק שהוחזרו – הוחזרו על ידי יהודים ששמעו על המבצע, ולא על ידי ערבים. המבצע נמשך עד מחר, יום שלישי. במשטרה קוראים לכל מי שמחזיק ברשותו בנשק בלתי חוקי – להחזיר אותו במסגרת המבצע וללא הליכים משפטיים. במסגרת המצע מחזירי הנשק אינם מחויבים להזדהות.

בין הערים שהשתתפו במבצע המדובר היא אום אל פאחם. עיריית אום אל פאחם הצטרפה לקריאת המשטרה והמשרד לביטחון פנים והמליצה לתושבים להחזיר נשק לא חוקי מבלי להיקלע להליכים משפטיים. אך בפועל, רק מעט מאד אנשים ניצלו את האפשרות.

אחד מתושבי העיר טוען כי באום אל פאחם יש הרבה כלי נשק בלתי חוקיים, וכי המבצע להחזרת הנשק אינו יכול להתמודד מול תופעות הפשיעה והאלימות הקיימות בעיר. לטענתו, ישנם בעיר רוצחים שמסתובבים חופשי. לדבריו, הסיבה לחוסר שיתוף הפעולה עם המבצע הנוכחי הוא שמרבית תושבי העיר פשוט לא מאמינים בדרך של המשטרה. זוהי בושה, כך אמר, שהמשטרה לא יכולה להתמודד עם העבריינים בעיר ועם תופעת האלימות.

תושבים נוספים באזור טוענים כי יש להמשיך את המלחמה באלימות בכל דרך אפשרית, באמצעות המבצע הזה או בדרכים נוספות, מבלי לחשוש מאף אחד מן הפושעים.

תושבת קלנסואה אומרת כי התושבים הערבים אינם מתנגדים למבצע אלא תומכים בו, אך לדעתם המבצע אינו מספיק. לתחושתה, המשרד לביטחון פנים יחד עם המשטרה רוצים להראות באמצעות המבצע הזה שהם מבצעים את עבודתם, ולאחר הכישלון – להאשים את התושבים ולהתנער מן האחריות למצב. התושבים, לדבריה, אינם יכולים להילחם בעצמם בפושעים, והמשטרה היא זו שצריכה לספק את הפתרונות.

המשרד לביטחון פנים מסר כי מטרת המבצע איננה להתנער מאחריות – אלא על מנת לאכוף את חוקי אחזקת הנשק. מספר כלי נשק הוחזרו במהלך המבצע, ובעליהם לא יועמדו לדין.

תגיות:נשקהערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה