חדשות בריאות

מחקר חדש ו...מלחיץ. האם חיסון נגד שפעת עלול לגרום להפלות? התשובה בפנים!

מחקר שהתפרסם באחרונה בכתב העת הרפואי Vaccine הצליח להלחיץ ולהבהיל מאות נשים ברחבי העולם. הסיבה: החשש שהחומר הפעיל בחיסוני השפעת, עשוי לגרום לנשים בהריון להפיל את ולדן, בשליש הראשון להריון. כמה אמת יש בדבר, ומהי ההנחיה נכון לעכשיו? קראו בגוף הכתבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שהתפרסם באחרונה בכתב העת הרפואי Vaccine הצליח להלחיץ ולהבהיל מאות נשים ברחבי העולם. הסיבה: החשש שהחומר הפעיל בחיסוני השפעת, עשוי לגרום לנשים בהריון להפיל את ולדן, בשליש הראשון להריון.

במסגרת המחקר השתתפו 485 נשים בהריון, בחורף שבין השנים 2010-2012. בשל מקרים חופפים שבהם נשים שקיבלו חיסון נגד שפעת הפילו בשליש הראשון להריונן – הניחו החוקרים כי יש קשר סיבתי בין שתי התופעות. עם זאת, הם מסייגים את דברים בתחילת המאמר ואומרים שכדי להוכיח את הטענה הזו במאת האחוזים, יש צורך במחקר נוסף.

בנוסף, היות ומדובר במדגם קטן ולא מייצג, קשה מאוד לדברים לקבוע את הדבר חד משמעית ולעת עתה, למרות פרסומים רבים בעולם שהכריזו כי חיסון השפעת אכן גורם להפלות – הדבר אינו חד משמעי והחיסון נחשב לבטוח לשימוש גם עבור נשים בהריון.

על פי הנחייה שיצאה לאחרונה מהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC) – הנושא עדיין בבדיקה, ונכון לעכשיו אין להפסיק לחסן נשים בהריון רק על סמך המחקר.

עובדות נוספות שעשויות לשפוך אור על המחקר (ובעיקר להרגיע את הרוחות):

1. מדי שנה מפתחת הרפואה הקונבנציונאלית סוגים שונים של חיסון נגד שפעת, משום שגם זני השפעת משתנים.

2. היות והחיסון עצמו מכיל וירוסים מומתים, הם אינם יכולים לגרום למחלה כלשהי.

3. מערכת החיסון של הגוף היא מתוחכמת מספיק כדי ללמוד את המבנה של הוירוסים ולזהות מתי הם מסוכנים ומתי היא צריכה להגיב כלפיהם במהירות, לפני שהם יגרמו לנזק.

4. אם כבר מדברים על סיכונים שקשורים לשפעת, הללו מגיעים דווקא מכיוון המומים המוחיים, הפגמים ההתפתחותיים וההפלות שעשויות (במקרים נדירים) להיגרם באם נשים בהריון כן יחלו בשפעת.

5. סטטיסטית, הסיכון מהשפעת ומהסיבוכים שיכולים להיווצר ממנה – גדולים הרבה יותר ממחקר קטן ולא מייצג על שתי תופעות שעשוי להיות קשר ביניהן.

6. מה בכל זאת אפשר ללמוד מהמחקר הזה? שיש לנקוט אמצעי זהירות בכל מקרה, ולהיות עם יד על הדופק כשזה נוגע לנשים שאחראיות על חיים נוספים (העובר שבתוכן).

תגיות:הפלותשפעתחיסוןמחקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה