חדשות בארץ

מעסיקים בעלי מוגבלויות? זו ההזדמנות שלכם

תוכנית חדשה מטעם משרד העבודה והרווחה תשלם למעסיקים עבור ההוצאות של העסקת בעלי מוגבלויות

  • כ"ו אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד העבודה והרווחה יוצא בתוכנית חדשה: תמיכה לעסקים אשר מעסיקים אנשים בעלי מוגבלויות. על פי התוכנית, ישלם משרד העבודה והרווחה בין 1,400-2,000 ₪ עבור כל עובד בעל מוגבלויות, ישירות למעסיקים – בהתאם לרמת התפקוד של העובד ולאופן ההכשרה שלו, עבור ההוצאות הכרוכות בהעסקת העובדים. מדובר בתשלום שיינתן עבור העסקה של עובדים בעלי יכולת עבודה ביצועית נמוכה.

כיום קיים בישראל צו הרחבה, לפיו מעסיק בשוק הפרטי שלו מעל ל-100 עובדים, חייב להעסיק 3% עובדים בעלי מוגבלויות. עם זאת, מרבית המעסיקים אינם מקיימים את הצו, שאינו נאכף כיום. מטרת התוכנית החדשה היא לעודד מעסיקים להעסיק בעלי מוגבלויות, כאשר כיסוי ההוצאות של ליווי העובדים עשוי לסייע במיוחד לבעלי עסקים בינוניים או קטנים.

רק כ-50% מבעלי המוגבלויות בארץ מועסקים במשרות, כאשר בקרב אנשים בעלי תפקוד גבוה שיעור ההעסקה עומד על כ-60%, ואילו באנשים בעלי תפקוד נמוך עומד שיעור ההעסקה על 34% בלבד.

לתוכנית החדשה קריטריונים ברורים: על המעסיק להעסיק לפחות 5 עובדים בעלי מוגבלויות, ולהעסיק עמם עובד מקצועי שיקומי, שתפקידו לסייע לעובדים להסתגל למקום העבודה, וכן מדריך שילווה את קבוצה העובדים ויסייע לה בעבודה בפועל.

מטרת התוכנית היא לא רק לעודד את בעלי העסקים – אלא גם לאפשר בפועל לאנשים בעלי מוגבלויות להשתלב בשוק העבודה, עם תנאים סוציאליים ושכר הוגן, דבר שקיים כיום בשיעור נמוך מאד.

השר חיים כץ, שר העבודה והרווחה, אומר על התוכנית החדשה כי המדיניות של המשרד היא לעודד אנשים בעלי מוגבלויות לצאת לעבודה בשוק הפתוח, עם תנאי שכר משופרים. "אני קורא לעסקים לפתוח את דלתם ולהעניק הזדמנות שווה ואמיתית", אומר השר, ומסביר כי ההשתלבות של בעלי מוגבלויות בשוק העבודה יגרום לרווח גדול לחברה בכללותה.

תגיות:בעלי מוגבלותמשרד הרווחהמשרד העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה