חדשות בריאות

מחקר בריטי נותן תקווה: דיאטה יכולה לרפא סוכרת

מחקר בריטי מצא כי אפשר לרפא את המחלה על ידי דיאטה קפדנית שבה צורכים רק 600 קלוריות ביום למשך חודשיים. המחקר חשוב מאוד מבחינה תודעתית

  • כ"ג אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתמול (רביעי) נערך כנס האיגוד האירופי לסוכרת (EASD) בליסבון. במהלך הכנס הוצגו ממצאי מחקר חדשני, שנערך באוניברסיטת ניוקסל בבריטניה.

המחקר, שמומן על ידי ארגון בריטי לחקר סוכרת, מעלה ממצאים מפתיעים ומעודדים: על ידי דיאטה קפדנית, שבה צורכים רק 600 קלוריות ביום למשך חודשיים, ניתן לרפא את המחלה.

במחקר השתתפו 30 חולים שצרכו במשך חודשיים 600 קלוריות בכל יום בעזרת שלושה שייקים דיאטטיים וכ-240 גרם ירקות. הנחקרים הורידו כ-15 ק"ד במשקלם בממוצע, וכ-12 משתתפים שהיו חולים בסוכרת פחות מעשר שנים הצליחו להבריא ממנה.

הדמיית MRI של הלבלב של חולי הסוכרת שהשתתפו במחקר חשפה שרמות השומן ירדו מרמה גבוהה לרמה נורמלית, ועל כן גופם החל לייצר אינסולין. כתוצאה מכך, רמות הסוכר לאחר הארוחה השתפרו באופן מתמיד.

אחד ממצאי המחקר המפתיעים הוא שאפילו הפחתה של גרם אחד מהשומן שבלבלב הובילה לשינוי בריאותי. לדברי החוקרים, הפחתה של גרם שומן מהלבלב בעזרת הדיאטה עשויה לגרום לייצור מחדש של אינסולין בלבלב בצורה תקינה, כך שמחלת הסוכרת הופכת להיות הפיכה.

חשוב לציין כי מדובר בדיאטה קיצונית מאוד, לא ישימה בדרך כלל, שלא ניתן להתמיד בה לטווח ארוך. עם זאת, למחקר חשיבות רבה מבחינה תודעתית, כיוון שהוא מדגיש את ההשפעה המשמעותית של התזונה על מחלת הסוכרת.

כ-90% מחולי הסוכרת סובלים מסוכרת סוג 2, אשר לשעבר נקראה סוכרת מבוגרים. אמנם, סוג זה פוגע בעיקר במבוגרים מעל גיל 30, אך לעתים גם במתבגרים, בעיקר אלה הסובלים מהשמנת יתר. המחלה מופיעה באיטיות ומתגלה לעתים קרובות בבדיקת דם מקרית. למאפייני אורח חיים יש השפעה מכריעה על התפתחות ומהלך המחלה. 

תגיות:סכרתמחקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה